4.5 קילומטר, 320 מיליון שקל: הצצה לרכבל הענק שיחצה את הכרמל

יותר מעשור מאז החלו העבודות על הפרויקט התחבורתי הגדול בחיפה, בעיר מתכוננים לקראת הפתיחה הצפויה בעוד חצי שנה של הרכבלית - שאמורה לפתור את בעיית הפקקים הקשה בעיר

זמן צפייה: 02:23

פרויקט הקמת הרכבלית - הרכבל הענק החוצה את חיפה, נכנס לאחרונה לשלב הסופי שלו לקראת פתיחתו הצפויה בעוד כחצי שנה. מטרת הפרויקט לפתור את בעיית הפקקים הקשה באזור הצ'ק פוסט ועבודות ההקמה שלו נמשכות כבר יותר מעשור.

הפרויקט כולל 150 קרוניות, שבכל אחת מהן יכולים להיכנס עד עשרה נוסעים. בסך הכול בכל שעה יכולה הרכבלית להסיע 2,400 בני אדם. אורך התוואי של הרכבל הוא כ-4.5 קילומטרים המתחילים מתחנת "מרכזית המפרץ", נמשכים לאורך כביש דורי ומסתיימים באזור הטכניון והאניברסיטה.

פרויקט הרכבלית בחיפה
פרויקט הרכבלית בחיפה | צילום: חדשות 13

בעיר מקווים כי הפעלת הרכבלית תפחית בצורה משמעותית את מספר כלי הרכב על הכבישים בין הקריות לכרמל. "האנשים מבינים היום שתחבורה פרטית היא בעיה", אמר אמנון ליבוביץ', סמנכ"ל תשתיות בחברת "יפה נוף". " יש היום מצוקת חניה נוראית בטכניון ובאוניברסיטת חיפה. ולכן, מחוסר ברירה, אנחנו הופכים את הלימון הזה ללימונדה".

בעוד כמה חודשים תחל תוכנית ההרצה של הרכבלית שעלות הקמתה מוערכת בכ-320 מיליון שקלים. "כבר במהלך הקיץ אנשים יראו פה את הקרוניות מסתובבות באוויר עד שנעבור את כל הבחינות ואת כל האישורים כדי לתת מוצר בטיחותי", אמר ליבוביץ'.