850 ימים להיעלמות היימנוט: "הועבר למשטרה מידע חדש"
מטה המאבק להשבתה של היימנוט קסאו קיים עצרת משותפת עם מטה משפחות החטופים. עו"ד דרור מתתיהו, שמייצג את המשפחה, אמר: "העברת החקירה לצוות ייעודי בלהב 433 עוררה תקווה, אך במקרה הזה הזמן הוא אויב"
850 ימים חלפו מאז היעלמותה היימנוט קסאו ממרכז הקליטה בצפת בפברואר לפני כשנתיים. הערב (רביעי) קיימו מטה המאבק להשבתה ומטה משפחות החטופים עצרת משותפת בכיכר סמוך למוזיאון תל אביב, בקריאה לפעולה מיידית ונחרצת לאיתורה. גורם בסביבת המטה להשבתה חשף כי אתמול הועבר לצוות החקירה המשטרתי כיוון חקירה חדש שהתקבל, וכי ראוי שייבדק לעומק. זוהי הפעם הראשונה שמטה המאבק מפרסם כי מתקבלים מידעים חדשים ועדכניים בעניינה של קסאו, יותר משנתיים מאז נעלמו עקבותיה.
עורך הדין דרור מתתיהו, שמייעץ משפטית למשפחת קסאו ולמטה המאבק, תקף בנאומו את התנהלות החקירה: "חקירת היעלמותה הועברה ליחידת להב 433 רק לפני כחצי שנה, באיחור של יותר משנה וחצי. לא ברור האם עד להעברת החקירה נעשו כל הפעולות שניתן היה לבצע בזמן הנכון. העברת החקירה לצוות ייעודי בלהב 433 עוררה תקווה, אך במקרה הזה הזמן הוא אויב".


עו"ד מתתיהו הוסיף וקרא למשטרה לגלות שקיפות מול המשפחה: "יש לחוקרים חובה אנושית ומוסרית לשתף את המשפחה באופן שוטף. משפחה שחיה את הסיוט הזה זכאית לדעת מה נעשה ולאן מתקדמת החקירה".
בעצרת נשאו דברים גם נציגים ממשפחות החטופים, בהם אביחי ברודץ, איילת גולדין, בת שבע יהלומי ועינב צנגאוקר. איילת גולדין, אחותו של סגן הדר גולדין ז"ל, הדגישה את מחויבות החברה הישראלית: "היימנוט היא הסיפור של כולנו. ילדה בת תשע שיוצאת מהבית ונעלמת זה לא הסיפור של המשפחה שלה בלבד, זו תמונה של החברה הישראלית. אנחנו למדנו שיש לנו כוח ואחריות, ואנחנו נשים אותה במרכז".


