תקועים בחו"ל: חברות התעופה מתקשות לתגבר את לוח הטיסות

ברקע המצב הביטחוני, עשרות חברות תעופה זרות ביטלו את הטיסות לישראל, ולפחות 4,000 ישראלים נשארו תקועים מחוץ לגבולות ישראל - ולא יכולים לחזור ארצה. במקביל, חברות התעופה הישראליות לא מסוגלות לתגבר את כמות הטיסות

זמן צפייה: 08:23

ברקע האיום לתקיפה איראנית על ישראל, עשרות חברות תעופה ביטלו את הטיסות לארץ ולפחות 4,000 ישראלים תקועים נכון להיום (ראשון) מחוץ לגבולות ישראל, כך לפי משרד התחבורה, אך ייתכן כי הנתונים גבוהים בהרבה.

בתוך כך, חברות התעופה הישראליות מתקשות למצוא פתרונות להפעיל טיסות נוספות. כשחלק מחמש חברות התעופה הישראליות, שמבצעות תגבור לכמות הטיסות, נאלצו לבטל חלק מטיסותיהן, לאחר שעובדים לא ישראלים סירבו לבצע אותן.

במשרד התחבורה מציעים שני פתרונות על מנת להתגבר על הבעיה ההולכת וגדלה. הפתרון הראשון שהוצע הוא פתיחת השמיים גם במהלך הלילה, בזמן שכעת שמי ישראל ישנו עוצר טיסות ליליות. ייתכן כי החל ממחר חברות תעופה שיכולות להפעיל טיסות נוספות יעשו זאת.

מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על בנתב"ג | צילום: חדשות 13

הפתרון השני שמשרד התחבורה הציע: חילוץ ישראלים מלרנקה על ידי ספינת תענוגות, אך בישראל יש חברה אחת, "מנו ספנות", עם ספינה אחת שיכולה לבצע חילוץ מסוג זה. עם זאת, אותה ספינה לא זמינה בזמן הקרוב. מ"מנו ספנות" נמסר: "כשיפנו אלינו נמצא רעיונות יצירתיים".