אורי, אלמוג, אלכס ועדן הובאו למנוחות: "לא כך דמיינו את הסוף"

אורי דנינו, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב ועדן ירושלמי, ארבעה מששת החטופים שגופותיהם חולצו אמש ממנהרה ברפיח, הובאו למנוחות בנוכחות אלפים שהגיעו לחלוק להם כבוד אחרון. אמה של עדן, שירית, ספדה לה בכאב: "סליחה שלא הצלחנו להגיע אלייך. חיכיתי 330 ימים שתחזרי - אבל הייתי מחכה עוד 330 רק כדי שתחזרי אליי חיה". מחר יובאו למנוחות כרמל גת והירש גולדברג-פולין

זמן צפייה: 26:03

אורי דנינו, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב ועדן ירושלמי, ארבעה מששת החטופים שגופותיהם חולצו אמש ממנהרה ברפיח, הובאו הערב (ראשון) למנוחות כשאלפים הגיעו לחלוק להם כבוד אחרון. שירית, אמה של עדן שנטמנה בבית העלמין ירקון, ספדה לה בכאב: "עדן, אני מצטערת. ילדה יפה שלי. 11 חודשים שרדת בשבי חמאס, עד שאתמול הגיעו השמועות לפני שהקצינים הגיעו אלינו. ב-3:30 לפנות בוקר קיבלתי את הטלפון שממנו חששתי, לא כך דמיינתי את הסוף. רציתי לקבל אותך חיה, רעשנית, עם הצחוק המתגלגל. כל כך הרבה אנשים רצו להכיר אותך - אבל לא ככה".

"סליחה שלא הצלחנו למצוא אותך, סליחה שלא הצלחנו להגיע אלייך. חיכיתי 330 ימים שתחזרי, אבל הייתי מחכה עוד 330 רק שתחזרי אליי חיה, בריאה ושלמה. שאני אחבק אותך, אעטוף אותך ואפנק אותך. שאקח אותך לקניון כמו שאת אוהבת. אתמול ציינתי יום הולדת ואיחלו לי שתחזרי לזרועותיי - אך קיבלתי אותך לא כמו שייחלתי. סליחה", הוסיפה.

הלווייתה של עדן ירושלמי בבית העלמין ירקון
אימה של עדן ירושלמי סופדת לה בהלווייתה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
הלווייתה של עדן ירושלמי בבית העלמין ירקון
הלווייתה של עדן ירושלמי בבית העלמין ירקון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחותה של עדן, שני, אמרה: "אחותי הקטנה, אני כל כך מתגעגעת אלייך. מ-7 באוקטובר ב-7:27 לא עזבנו אותך לרגע, תמיד היינו איתך. לא הפסקנו להילחם. עשינו כל מה שיכולנו. מצטערים שככה זה נגמר. זה לא הסוף שהגיע לך. בטוחות שהיית למי שהיה איתך במנהרות אור עצום בתוך החושך".

הלווייתה של עדן ירושלמי בבית העלמין ירקון
הלווייתה של עדן ירושלמי בבית העלמין ירקון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מאי, אחותה של עדן, הוסיפה: "אחותי הגיבורה שלי, שרדת 11 חודשים בשבי באי-ודאות ובתת-תנאים. ידעתי שאת חיה. דמיינתי איך רגע המפגש שלנו ייראה. הייתי נותנת הכל כדי לשים שירים ולרקוד איתך בכל הבית. לשמוע אותך שוב נכנסת הביתה".

הלווייתה של עדן ירושלמי בבית העלמין ירקון
הלווייתה של עדן ירושלמי בבית העלמין ירקון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
עדן ירושלמי
עדן ירושלמי

עדן ירושלמי, בת 24 מתל אביב, בתם של שירית ומאור ואחותן של מאי ושני. ב-7 באוקטובר עבדה כברמנית במסיבת הנובה ונחטפה על-ידי מחבלי חמאס לעזה. בהקלטת השיחה האחרונה שלה בטלפון ניתן לשמוע אותה אומרת: "בבקשה תמצאו אותי".

הלווייתו של אלכס לובנוב באשקלון
הלווייתו של אלכס לובנוב באשקלון | צילום: פלאש 90
אלכס לובנוב עם אשתו ובנם הבכור
אלכס לובנוב עם אשתו ובנם הבכור | צילום: באדיבות המשפחה

אלכס לובנוב, בן 32 מאשקלון, בן לאוקסנה וגרגורי. נשוי למיכל, להם ילד בן שנתיים ותינוק בן 5 חודשים שנולד בעודו בשבי, הובא למנוחות הערב בבית העלמין בעיר מגוריו. הוא נחטף ב-7 באוקטובר ממסיבת הנובה, שם עבד כמנהל הברים. מעדויות עולה כי אלכס חילץ אנשים ורץ עם עוד מספר אנשים ביער בארי.

אורי דנינו
אורי דנינו

אורי דנינו, בן 25 מירושלים, נטמן בבית העלמין בהר הרצל. דנינו הוא בן לעינב ואלחנן, אח בכור במשפחה של חמישה ילדים, ובן זוגה של ליאל. תכנן להתחיל את לימודיו האקדמיים בהנדסת חשמל. נחטף ב-7 באוקטובר מפסטיבל הנובה, מהמכונית שבה נהג כאשר חזר לסייע לאחרים לברוח ולהינצל.

אלמוג סרוסי עם בת זוגו שחר שנרצחה במסיבת הנובה
אלמוג סרוסי עם בת זוגו שחר שנרצחה במסיבת הנובה

אלמוג סרוסי, בן 27 מרעננה, נטמן בבית העלמין כפר נחמן ברעננה. הוא בנם של יגאל ונירה ואחיה של עמית. נחטף ב-7 באוקטובר מהמסיבה בנובה שבה היה עם שחר חברתו, שנרצחה בזירת המסיבה. אלמוג נשאר איתה וניסה לסייע לה כשנפצעה, ונחטף.

הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית
הוריו של הרש גולדברג-פולין בוועידה הדמוקרטית, עם תמונת בנם | צילום: רויטרס

הירש גולדברג-פולין, בן 23. בנם של ג'ון פולין ורייצ'ל גולדברג, ואח בכור לשתי אחיות, יובא למנוחות מחר ב-16:00 בהר המנוחות בירושלים. הוא נולד בארצות הברית ועלה לארץ עם משפחתו בגיל 7. היה אוהד מושבע של קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל. רק לפני כשבועיים נאמו הוריו בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו, כשמאחוריהם מוקרנות תמונות של בנם. רגע מצמרר במיוחד נרשם כבר עם עלייתם של רייצ'ל וג'ון לבמה, כשעשרות אלפי האנשים בקהל נעמדו על רגליהם וקראו "Bring Them Home". רייצ'ל פרצה בתגובה בבכי, בעוד שהקהל המשיך בקריאות משך רגעים ארוכים.

כרמל גת
כרמל גת

כרמל גת, בת 40 מתל אביב. בתם של אשל וכנרת, אשר נרצחה במתקפת החמאס על קיבוץ בארי, ואחותם של אור ואלון. היא תובא למנוחות מחר ב-17:00 בבית העלמין בבארי. עבדה כמרפאה בעיסוק. חטופים ששהו עם כרמל בשבי סיפרו שהייתה מלאך שומר עבורם, וכדרך לשרוד בשבי היא העבירה להם תרגולי מדיטציה ויוגה. מקיבוץ בארי נמסר: "קיבוץ בארי אבל ושבור לב עם היוודע דבר הירצחה של כרמל גת (40) בשבי חמאס. ליבנו השבור עם משפחת גת".

אורי דנינו, עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, כרמל גת, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי, כרמל גת
אורי דנינו, עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, כרמל גת, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי, כרמל גת

כאמור, הבוקר הודיע דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה מיוחדת על חילוץ גופותיהם של ששת החטופים ממנהרה ברפיח שבדרום רצועת עזה. חמישה מהם נחטפו ממסיבת הנובה, מלבד כרמל גת שנחטפה מביתה בקיבוץ בארי. לפי הערכה ראשונית, צה"ל התקרב לחטופים - ואז הם נרצחו על-ידי המחבלים ששמרו עליהם.

"גופות החטופים אותרו כקילומטר מהנקודה שממנה חילצנו את פרחאן אל-קאדי", אמר דובר צה"ל בהצהרתו, "לא עמד לרשותנו מידע מדויק על החטופים, מעל הקרקע התנהל מאבק קשה. חטופים נרצחו באכזריות ע"י מחבלי חמאס. כוחות צה"ל איתרו את הגופות והביאו אותם לישראל לזיהוי, ולאחר מכן נציגי צה"ל הודיעו למשפחות. לא ניתן לתאר מה עובר על החטופים ועל מה שעובר על משפחותיהם. הבשורה הזאת מטלטלת את כולנו".