תאונת האוטובוס: המשטרה מחפשת אחר נוסעים שירדו במהלך הנסיעה

שלושה ימים לאחר האירוע, בצעד חריג, פרסם הארגון הודעה לפיה הוא זקוק לעזרת הציבור, ומבקש מנוסעים שהיו על כלי הרכב שבו נהרגו ארבעה אנשים, וירדו ממנו לפני התאונה, ליצור עמה קשר

זמן צפייה: 00:24

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: המשטרה ביקשה היום (רביעי) את עזרת הציבור בחקירת תאונת האוטובוס בצומת בדק שבכביש 40, וקראה לאנשים שנסעו בכלי הרכב וירדו טרם התרחשות התאונה, ליצור עמה קשר בטלפון 050-5071842. התאונה, כזכור, קרתה ב-22 בדצמבר בשעה 18:00 סמוך לנתב"ג.

אתמול הותר לפרסום כי ברטה שוורץ, בת 71 מפילדלפיה, היא אחת ההרוגות בתאונה הקטלנית בכביש 40, שבה נהרגו ארבעה בני אדם ו-14 נוספים נפצעו. ברוך, בעלה של ברטה שהיה עמה על האוטובוס, קיבל אתמול בחזרה את התיק שלה ואת מחזיק המתפחות שנשאה איתה תמיד. "היא כבר לא תחזור לפה, וזה מאוד כואב", אמר לחדשות 13.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התאונה ליד נתב"ג: האוטובוס נמצא תקין בבדיקה – לפני כשבוע

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: אנשי ציבור הצטרפו לקמפיין • צפו

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: מתנדב מד"א חוזר לתאונה שלא מרפה ממנו

ברטה שוורץ, תיירת מארה''ב שנהרגה בתאונת האוטובוס ליד נתב''ג
ברטה שוורץ, תיירת מארה''ב שנהרגה בתאונת האוטובוס ליד נתב''ג | צילום: באדיבות המשפחה

ברוך ישב בחלק האחורי של האוטובוס ואילו ברטה ישבה מלפנים, מה שלא השאיר לה סיכוי כשגג התחנה קרס לתוך האוטובוס והיא נלכדה מתחת לבטון. "פתאום שמעתי רעש עצום, מזעזע, והיה אבק ובלגן בכל הרכב", שחזר. "אני ועוד שניים-שלושה גברים בכוח כנראה פתחנו את הדלת. אני חזרתי חזרה לרכב כדי לראות מה עם אשתי. היא הייתה הראשונה שהוציאו לאלונקה. רציתי לרוץ אליה, ולא נתנו לי".

הרוג נוסף הוא יוסף קהלני בן ה-79, תושב פתח תקווה. נכדתו, דנה סיאס, סיפרה על סבה: "נלחמת בסרטן, באתגרים פיזיים ונפשיים, ובסוף הלכת ככה בתאונה, לא מגיע לך", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "היית איש מדהים ופשוט, לימדת אותי לאהוב את הטבע ואת הטוב שבאדם. היית צדיק שעזר לכל מי שהיה צריך".

קהלני הובא למנוחות בבית הקברות סגולה בפתח תקווה. בתו, איריס סיאס, ספדה לו: "היית אבא אהוב וטהור. הלכת בצורה אכזרית כזו, בלי שהספקנו להגיד לך כמה אנחנו אוהבים אותך. אמא חיכתה לך להדלקת נר ראשון, אבל לא הגעת - והאור שלך כבה". סיאס הוסיפה: "אנחנו כאן נדאג לאמא, לך לך לשלום ונוח על משכבך בשלום".

יוסף קהלני, אחד מההרוגים בתאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40
יוסף קהלני, אחד מההרוגים בתאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40 | צילום: באדיבות המשפחה

ביום שני פורסם לראשונה בחדשות 13 כי האוטובוס שעבר את התאונה עבר בדיקת תקינות בשבוע שעבר, הכוללת בדיקת בלמים ושילדה, ולא נמצאו בו כשלים. בשל כך, מתחזק החשד שטעות אנוש של הנהג, אלכסנדר לייבמן בן ה-44 מחיפה, היא שגרמה לתאונה.

עם זאת, נכון לעכשיו אין התקדמות בחקירה בנוגע לגורם התאונה. בבדיקה הראשונית לא נמצאו סמים או אלכוהול בדמו של הנהג, וכן נראה כי הסלולרי שלו היה בתיק. גם מצבו הבריאותי היה תקין. בכביש לא נמצאה מהמורה היכולה להסביר את האירוע. גם סידור העבודה של לייבמן לא מצביע על עומס מיוחד. הוא יצא ב-13:27 מחיפה לירושלים, ואז חזר צפונה. עם זאת, הנתונים טרם הוצלבו עם נתוני ה-GPS, שיכולים להצביע על לוח הזמנים שלו בצורה מדויקת יותר, וללמד גם על הפסקות הנהג.