סרטון מקומם: נהג אוטובוס סירב להעלות נוסע עם תסמונת דאון

נוסעים בקו 83 של אגד, שהמתינו לעלות לאוטובוס בתחנה המרכזית בראשל"צ, נדהמו כשנהג האוטובוס סירב להעלות נוסע הלוקה בתסמונת

סרטון מקומם שמופץ ביממה האחרונה ברשתות החברתיות מתעד נהג אוטובוס של חברת "אגד", שנראה כשהוא לא מסכים להמשיך בנסיעה. נוסעים שהיו במקום טוענים כי הסיבה לכך היא שהנהג טען באוזניהם שהצעיר, הסובל מתסמונת דאון, "עלול לעשות לו משהו בנסיעה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

[brightcove_iframe video_id='buss_meturgam_vtr2_n20170329_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

האירוע התרחש אתמול (שלישי) סמוך לשעה 18:30 בתחנה המרכזית בראשון לציון. אלכסנדרה גרינברג, אחת הנוסעות בקו 83 שאף תיעדה את האירוע, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "עמד בתחנה איש עם תסמונת דאון שעלה לאוטובוס ולא היה לו כסף לשלם. מיד מישהי הציעה לשלם עבור הנסיעה שלו - אך הנהג לא הסכים להעלות אותו בגלל שהוא לא נראה לו בסדר". בתיעוד נראה הצעיר כשהוא ממרר בבכי.

"הנהג עצר את התנועה ויצר פקק נוראי", היא המשיכה. "הוא הוציא את הבחור המסכן בכוח ובאלימות מהאוטובוס. אנשים אמרו לו שייקחו אחריות על הצעיר ויעמדו לידו, אך הנהג המשיך לדחוף את הבחור עם הידיים והרגליים החוצה, תוך שהוא נאחז במעקה כשהוא מפוחד ובוכה. תגידו לי אתם, ככה מתנהג איש במשרה ציבורית? בושה".

מאגד נמסר בתגובה: "הנהג שבו מדובר אותר הבוקר וזומן לבירור ראשוני והוא מעיד כעת בפני ועדת הפיקוח. למיטב ידיעתנו, הבוקר הגיעו האם ובנה להגיש תלונה בסניף אגד בראשון לציון. מבדיקת המקרה עולה כי ביום 28.3 יצא הנהג בשעה 16:20 ממסוף 2000 בקו 83 לכיוון ראשל"צ. הנוסע, שלא היה ברשותו כרטיס רב-קו, ביקש לעלות ללא תשלום והנהג סירב לאפשר זאת. נסיבות הארוע נבדקות כאמור בשעה זו".

"נהג שני שנסע בקו אחריו והגיע לתחנה לאחר מספר דקות", נמסר עוד מאגד, "זיהה את הנוסע בתחנה וסביבו מספר אנשים. הנהג זיהה את מצוקת הנוסע והכיר אותו כנוסע קבוע איתו בקו בשעה זו. הוא שמע מהנוסע שהרב-קו אבד לו ורכש עבורו כרטיס מכספו, נתן לו מים והרגיע אותו. הנהג איפשר לנוסע המלווה בקצינה (שמופיעה בסרטון) לעלות לאוטובוס והסיע אותו למחוז חפצו. הנהג השני מסר עדות הבוקר בפני צוות הבדיקה של אגד במסגרת ההליך המשמעתי שנפתח בנושא".

עוד נמסר מאגד, כי "על פניו ברור מהתבוננות בסרטון ומהפרטים שפורסמו בפייסבוק שהדבר מחייב בדיקה מעמיקה. אם יתגלה אכן כי הנהג חרג מהנהלים ומדרך ההתנהגות המצופה מנהג רכב ציבורי לא נהסס לנקוט כנגדו בצעדים משמעתיים. עם זאת, למרבה הצער למדנו כבר כי הדברים כפי שנראים בתלונות ברשתות החברתיות לעיתים קרובות אינם מגלים את התמונה המלאה ויש לבחון בזהירות כל מקרה לגופו, בטרם נחרוץ דין לגבי התנהלות הנהג".