"ממשיכים לשלב הבא": חברי הלוחם שלקה ב-ALS מתגייסים למענו שוב

אבינועם בוכריס חלה במחלת ניוון השרירים עם שחרורו מצה"ל - וחבריו הטובים שהציל ב"צוק איתן" החליטו לטפל בו. כעת, הם יוצאים למסע לאיסוף תרומות למימון טיפולו. "המון אנשים פתחו את הכיס"

זמן צפייה: 04:02

אבינועם בוכריס חלה במחלת ניוון השרירים ALS עם שחרורו מהצבא, וסיפורם של חבריו הקרובים שאת חייהם הציל במבצע "צוק איתן" והחליטו לטפל בו, פורסם בחדשות 13 לפני כארבעה חודשים. לאחרונה, דחה משרד הביטחון את הבקשה של בוכריס להיות מוכר כנכה צה"ל, למרות שמצבו החל להידרדר מיד אחרי המבצע ועל אף שהוא רשמית עדיין חייל. כעת, יוצאים חבריו למסע לאיסוף תרומות שיצילו את חייו.

דניאל פרץ, חברו של אבינועם, סיפר בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון כי "המון אנשים פתחו את הכיס, אנחנו עדיין לא מאמינים. כל יום יש לנו איזה דפיקה בדלת של הבית ואדם חדש נכנס עם איזו עוגה, מישהו הגיע להתקין לנו מזגן כי הוא שמע שאנחנו צריכים, ובכפר יונה איפה שאנחנו גרים מחבקים אותנו כמו שלא האמנו".

"מצבו של אבינועם מעולה - הוא מחייך, אופטימי, שמח מאוד מכל מה שקורה עכשיו. אנחנו ממשיכים לבלות, ועכשיו אנחנו צריכים להמשיך לשלב הבא - הטיפול. אבינועם עבר כבר סיבוב אחד של הטיפול הזה ואין שום החמרה במצב שלו מאז, הוא ממשיך להתנהל כרגיל", המשיך. "זה בעצם הכוח של הטיפול הזה, שבניגוד לטיפולים אחרים הוא מצליח להשאיר את אבינועם באותו מצב".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נלחמו יחד ב"צוק איתן" – עכשיו הם מטפלים בחברם חולה ה-ALS

"איתי כל הזמן": הנער שאיבד את שני חבריו בתאונה מתגעגע וזוכר

"בהשראתו ובדמותו": המיזם החינוכי שהקימו חבריו של המפקד הנערץ

דניאל פרץ
דניאל פרץ | צילום: חדשות 13

פרץ המשיך והסביר כי הטיפול מתבצע רק בקוריאה ועולה המון כסף. "כל עלות הטיפול שאנחנו צריכים עכשיו, כולל הטיסות וכל הלוגיסטיקה מסביב יוצאת כמיליון שקלים. פתחנו בקמפיין מימון המונים שנקרא 'תורנו', ואפשר לחפש אותו באינטרנט. אנחנו עומדים שם על 200 אלף שקלים ובקרוב יוצאים לעוד מסיבה התרמה בהאנגר 09 באזור התעשייה עמק חפר".

על כך שמשרד הביטחון מסרב להכיר בבוכריס כנכה צה"ל, אמר: "הם שלחו לנו מכתב לפני כשבוע ובו כתבו שהם מצטערים מאוד, אבל לא יכירו באבינועם כנכה צה"ל - והכול נפל עלינו עכשיו. אני חושב שכל עוד אבינועם חי זה עולה למשרד הביטחון הרבה מאוד כסף, וזה נוח להם לא להכיר בו".