אלמה אברהם עדיין בסכנת חיים, בתה: "הצלב האדום הפקיר אותה"

בתה של אלמה אברהם, בת ה-84 ששבה אתמול לישראל אחרי 51 ימים בשבי, מסרה הצהרה לתקשורת בה מתחה ביקורת חריפה על התנהלות הצלב האדום: "הגענו אליהם - והם סירבו לקחת מאיתנו תרופות מצילות חיים". אמה עדיין מאושפזת בבית החולים סורוקה במצב קשה, כשהיא מורדמת ומונשמת

זמן צפייה: 08:34

מוסיף להיות קשה מצבה של אלמה אברהם בת ה-84, ששבה אתמול (ראשון) לישראל אחרי 51 ימים בשבי חמאס, ומאושפזת כעת בבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהיא מורדמת ומונשמת. בתה, טל אמנו, מסרה היום הצהרה לתקשורת ואמרה: "הפקירו אותה ב-7 באוקטובר, ופעם נוספת ע"י כל הארגונים שהיו אמורים להציל אותה. הגענו לצלב האדום אך הם סירבו לקחת מאיתנו תרופות מצילות חיים. בשביל מה הם נמצאים שם? היא הוזנחה רפואית במשך כל תקופת השבי", כך אמנו.

בראיון שהעניקה לחדשות 13 לאחר ההצהרה, אמרה בתה של אלמה אברהם כי המשפחה שמעה על מצבה הקשה של אמה ופינויה לבית החולים סורוקה - דרך התקשורת. היא הביעה חשש כבד לחיי אמה והוסיפה כי "היא הייתה מאוזנת תרופתית במחלות הרקע שלה, אישה שמחה ואופטימית. היא לא הייתה צריכה להגיע לטמפרטורת גוף של 28 מעלות ולדופק 40". בנה של אלמה, אורי רביץ, אמר אף הוא: "אמא שלי היא ההוכחה שכל ארגוני ההצלה צריכים לעשות הכל כדי להגיש סיוע לחטופים".

אלמה אברהם
אלמה אברהם

ד"ר צחי סולצקין, סגן מנהל ביה"ח סורוקה, הבהיר כי נשקפת סכנה לחייה של אלמה וכי "אם היא לא הייתה מועברת לבית החולים אתמול - מצבה היה מחמיר אף יותר". אתמול התראיין לרשת CNN ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, בו דרש מחמאס לאפשר לצלב האדום לבקר חטופים בשבי עד היום, ואמר כי הוא מצפה ממצרים וקטר לאכוף זאת. עד כה, ארגון הטרור לא אפשר ביקורים של ארגון הסיוע ההומניטרי, בניגוד להסכם עם ישראל.