החלום ממשיך: ישראל גברה על גיאורגיה ועלתה לחצי גמר היורו

בתום 120 דקות עיקשות שהסתיימו ב-0:0 של כדורגל ודו קרב פנדלים, הנבחרת של גיא לוזון עלתה לחצי גמר היסטורי אחרי שניצחה 3:4 בפנדלים את נבחרת גיאורגיה המארחת. היא תפגוש את אנגליה או פורטוגל. הרצוג בירך: "הישג מדהים"

סתיו למקין בפעולה
סתיו למקין בפעולה | צילום: הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל

החלום בגיאורגיה לא נגמר: הנבחרת הישראלית בכדורגל מתחת לגיל 21 ממשיכה לגרום למדינת ישראל לחלום על תואר והיסטוריה, כשהעפילה הערב (שבת) לחצי גמר טורניר היורו לאחר שגברה 3:4 בדו קרב פנדלים על גיאורגיה המארחת, ולמעשה התקרבה משמעותית להשתתפות באולמיפיאדה ראשונה מאז שנת 1976.

המשחק עצמו נפתח בסערה כשהחבורה הישראלית תקפה ללא הפסקה ושלטה בכדורגל בצורה אבסולוטית לעיניי 50 אלף גיאורגים המומים, וראו את דור תורג'מן, אוסקר גלוך ועידן טוקלומטי עושים ככל העולה על רוחם אך נתקלים בשוער הגיאורגי גיאורגי ממראדאשווילי המצוין שהיה השחקן המצטיין של נבחרתו במשחק. במחצית השנייה, הנבחרת הביתית שנהנתה מדחיפת הקהל הצליחה להגיע יותר לשער, סיכנה את דניאל פרץ והייתה קרובה להבקעה מספר פעמים, אך גם היא נתקלה בשוער של מכבי תל אביב שחווה טורניר מצוין.

בהארכה הגיאורגים היו קרובים לשער, אוסקר גלוך קיבל הזדמנות נהדרת אך החמיץ והצדדים הלכו לדו קרב פנדלים, בו דניאל פרץ שכבר הדף שני פנדלים במהלך הטורניר הדף שניים נוספים ולמעשה שלח את הבחורים בכחול - לבן להמשיך את החלום.

הרכב נבחרת ישראל למשחק רבע הגמר
הרכב נבחרת ישראל למשחק רבע הגמר | צילום: הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל

הרכב נבחרת ישראל: דניאל פרץ, עילאי חג'ג', סתיו למקין, גיל כהן, כארם ג'אבר, עמרי גאנדלמן, עדן קארצב, איתן אזולאי, אוסקר גלוך, עידן טוקלומטי ודור תורג'מן.

דור תורג'מן בפעולה
דור תורג'מן בפעולה | צילום: באדיבות אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

דקה 5: החמצה גדולה לדור תורג'מן. החלוץ הצעיר עבר שלושה שחקני נבחרת גיאורגיה ומצא עצמו בתוך הרחבה לבד מול השוער, אך בעט חזק מדי החוצה ולא האמין בעצמו שהחמיץ.

דקה 19:  אחרי בלאגן בתוך הרחבה של דניאל פרץ, הגיאורגים הגיעו למצב בעיטה נהדר והכדור אף נכנס לרשת, אך שופט המשחק שרק לנבדל.

דקה 47: הזדמנות אדירה לנבחרת ישראל. קשר נתניה עמרי גאנדלמן ניצל טעות בהגנת הנבחרת המארחת, והכדור שלו התגלגל על קו השער, אך ההגנה הגיאורגית הצליחה להרחיק את הכדור ברגע האחרון.

עמרי גאנדלמן בפעולה
עמרי גאנדלמן בפעולה | צילום: באדיבות אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

דקה 68: מטווח של נבחרת ישראל - גאנדלמן בעט בעוצמה אך מצא את השוער הגיאורגי עומד היטב, גלוך ניסה את מזלו עם בעיטה משלו אך גם אותה הצליח השוער שמשחק בליגה הספרדית להדוף.

דקה 95: לאחר שאף אחד מהצדדים לא הצליח להכריע את המשחק, גיאורגיה וישראל הלכו לחצי שעה נוספת של כדורגל על מנת לנסות ולהעפיל בסופן לחצי גמר יורו הנבחרות הצעירות.

עוז בילו בפעולה
עוז בילו בפעולה | צילום: באדיבות אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

דקה 102: עוז ביל"ו כמעט והצליח לסיים מבצע אישי מדהים לאחר שעבר שני שחקנים עם הכדור ברשת אך כמו שהיה בכל המשחק - השוער הגיאורגי עצר את ישראל מלעלות ליתרון.

דקה 115: אוסקר גלוך רץ עם הכדור לאורך המגרש באין מפריע ובעט בעוצמה, אך החמיץ את מסגרת השער.

אוסקר גלוך בפעולה
אוסקר גלוך בפעולה | צילום: באדיבות אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

בעטו לנבחרת ישראל בדו קרב הפנדלים: גיל כהן (כבש), עמרי גאנדלמן (כבש), ענאן חלאיילי (כבש) ואוסקר גלוך (כבש).

בעטו לנבחרת גיאורגיה: מטיאשווילי (כבש), גאגואה (החמיץ), לזרוב (כבש), מויסטאשווילי (כבש), דבילאשווילי (החמיץ).

עידן טוקלומטי בפעולה
עידן טוקלומטי בפעולה | צילום: באדיבות אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל
כארם ג'אבר עם הכדור
כארם ג'אבר עם הכדור | צילום: באדיבות אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

נשיא המדינה יצחק הרצוג היה הראשון להגיב על ההישג המדהים של הנבחרת הצעירה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "גאווה! כל הכבוד על ההישג המדהים! בזכות הנחישות וכוח הרצון הבאתם ניצחון מדהים. בהצלחה בחצי גמר היורו - אנחנו מאחוריכם". גם רה"מ בנימין נתניהו מיהר לברך את החבורה של גיא לוזון: "אל אל ישראל! כל הכבוד לנבחרת הצעירה שלנו על הישג אדיר!"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר כתב בחשבון הטוויטר: "איזו שמחה! איזה אושר! הנבחרת הצעירה שלנו בחצי גמר אליפות אירופה! שאפו ענק לחבר׳ה הצעירים שלנו, המילים נגמרו מרוב נחת". ראש האופוזיציה יאיר לפיד שוחח עם מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון ואמר לו: "איזה שמחה וכבוד הבאת לנו. מדינת ישראל זקוקה לקצת שמחות. בלי שיש מאמן שמלמד נחישות ואורך רוח, גם השחקנים לא יוכלו. עשיתם דבר מדהים".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, בירך את הנבחרת הישראלית: "זה מרגיש כמו חלום, אבל זאת המציאות. מתוקה, מדהימה, מרגשת. נבחרת ישראל בין 4 הגדולות של אירופה, פסע מהבטחת ההשתתפות באולימפיאדה. שחקנים עם לב ענק, כישרון, מחויבות ואהבה אדירה האחד לאחר, מודרכים על ידי מאמן נפלא וצוות מקצועי שעושה לילות כימים כדי להצעיד את הכדורגל שלנו לפסגות בלתי נשכחות. מדינת ישראל האהובה שלנו, זה הכל בשבילך״.