137 פרחים צהובים בבר אילן: "ליבנו חצוי כל עוד יש חטופים"

137 פרחים צהובים - כמספר החטופים בעזה - נשתלו בגינה החדשה הממוקמת במרכזו של הקמפוס באוניברסיטת בר אילן. שיא המוסד האקדמי, פרופ' אריה צבן, נשיא המוסד האקדמי, אמר: "הלב שלנו חצוי כל עוד יש חטופים בעזה

פרופ' איתן אוקון
פרופ' איתן אוקון | צילום: שלומי אמסלם

בתום אירוע לציון חודשיים למלחמה, נערך היום (שני) אירוע לשתילת 137 פרחים צהובים - כמספר החטופים בעזה - בגינה החדשה הממוקמת במרכזו של הקמפוס באוניברסיטת בר אילן. נשיא המוסד האקדמי, פרופ' אריה צבן, אמר: "הלב שלנו חצוי כל עוד יש חטופים בעזה. לכן החלטנו להקים כאן בבר אילן את גינת השבים והשבות. 137 פרחים צהובים שיפרחו כל השנה ויחכו לחטופים שישובו לביתם".

חברי ההנהלה והמשתתפים הנוספים באירוע שתלו חרציות ופרחי לוע הארי צהובים, שחלקם הוזמנו ממשתלות בדרום, בערוגה ייעודית בקמפוס. הפרחים שנבחרו הם כאלה הפורחים כל השנה.

סגל אוניברסיטת בר אילן ב"גינת השבים והשבות"
סגל אוניברסיטת בר אילן ב"גינת השבים והשבות" | צילום: שלומי אמסלם

פרופ' איתן אוקון, חוקר במרכז המוח וחבר כיתת הכוננות של קיבוץ עלומים בעוטף עזה, שיחד עם חבריו הצליח לחסל עשרות מחבלים ולמנוע את כניסתם לקיבוץ, עדיין נמצא במילואים ובמקביל ממשיך במחקרו לטיפול במחלת האלצהיימר. האוניברסיטה איבדה 34 חללים ונרצחים, בהם חמישה סטודנטים.

"לא נשאיר אף אחד מאחור", אמר פרופ' צבן. "זה נכון גם לגבי חיילי וחיילות המילואים, בני משפחתם וגם לסטודנטים שפונו מביתם ואנו מלווים אותם בחודשיים האחרונים".