הצהרת משפחת ביבס: "דורשים מהממשלה לפעול, כל יום מסוכן"

כפיר התינוק הוא הצעיר ביותר מבין החטופים, ולצד אחיו הפעוט אריאל ואימם שירי הם הפכו לסמלי האכזריות של חמאס. גם אחרי 4 פעימות של שחרור חטופים במסגרת העסקה הם עדיין לא שוחררו, וקרוביהם קיימו מסיבת עיתונאים בכיכר החטופים בת"א. אחותה של שירי זעקה: "חמאס, אלו האויבים שלכם? חטיפת ילדים תואמת את ערכי האסלאם?"

זמן צפייה: 03:10

בני משפחת ביבס, קרוביהם של כפיר התינוק בן העשרה חודשים, אריאל הפעוט וההורים שירי וירדן שנחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה, קיימו הצהרה בכיכר החטופים בתל אביב - לאחר שקרוביהם לא שוחררו עד עתה, ובעקבות הידיעה שגם היום הם אינם צפויים להשתחרר.

דנה ביטון, אחותה של שירי, שאלה: "חמאס האם אלו האויבים שלכם? האם חטיפת ילדים תואמת את ערכי האסלאם?". לאחר מכן הודתה לציבור על התמיכה וגם לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, אמיר קטר ונשיא מצרים, והוסיפה: "אנחנו דורשים מממשלת ישראל לפעול ולהחזיר את החטופים והילדים, כל יום שעובר מסכן אותם". עוד הוסיפה כי הם מצפים שהצלב האדום ייכנס לרצועה ויעניק לחטופים טיפולים מצילי חיים.

לאחר דבריה של דנה, עופרי ביבס לוי, אחותו של ירדן, תרגמה את המסרים לאנגלית. לסיום, הפעיל החברתי יוסוף חדד חזר על הדברים בערבית. ההצהרה ניתנה מכיכר החטופים בתל אביב, בה נכחו עשרות בני אדם שביקשו להביע תמיכה במשפחת ביבס. בסיום ההצהרות, הנוכחים הפריחו בלונים כתומים וקראו קריאות "עכשיו".

עשרות בעצרת התמיכה למשפחת ביבס מלחמת חרבות ברזל
עשרות בעצרת התמיכה למשפחת ביבס

הבוקר פרסמו שניים מהצהובונים המובילים בבריטניה את תמונתו של כפיר הקטן על עמודי השער שלהם. עיתון ה"דיילי מייל" צירף לתמונתו של התינוק הג'ינג'י את הכיתוב "המגן האנושי הקטן ביותר". ה"דיילי טלגרף" כתב כי חמאס מסרב לשחרר את החטוף הצעיר ביותר.

התינוק כפיר ביבס על שער הדיילי טלגרף הבריטי חרבות ברזל
התינוק כפיר ביבס על שער הדיילי טלגרף הבריטי
גיסתה של עפרי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה כפיר ואריאל ברגע חטיפתם לעזה על ידי מחבלי חמאס

אמש התייחס דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, לכך שבני משפחת ביבס לא שוחררו ואמר כי חמאס העביר את שירי, כפיר ואריאל לארגון טרור אחר בח'אן יונס שבדרום הרצועה. סרטון חטיפתם של שירי ושני ילדיה מהשבעה באוקטובר הפך לאחד הסמלים המפורסמים ביותר לאכזריות חמאס מאז החלה הלחימה. בסרטון נראית שירי עם שני ילדיה הקטנים, אותם היא מחזיקה בחיקה, כשסביבה מחבלים שצעקו לעברה בערבית.