בנט מגיב לביקורת על טיסת משפחתו: "למדנו יותר על הזן - הנופש במדינה שמותר לצאת אליה"

אשת ראש הממשלה וילדיה המריאו לחופשה בת כמה ימים ליעד בחו"ל, ששונה בהתאם להנחיות ובהתאם לרשימת המדינות האדומות. "כולם יוצאים על פי כל ההגבלות. אזרחי ישראל חשובים לי בדיוק כמו ילדיי"

נפתלי בנט ואשתו גילת
רה"מ נפתלי בנט ואשתו גילת | צילום: מתוך פייסבוק

אשתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, גילת, יחד עם ילדיהם - ימריאו היום (רביעי) לחופשה בת מספר ימים בחו"ל, שתוכננה מבעוד מועד. החופשה בוטלה בעקבות ההחלטה להגדיר את מדינת היעד כמדינה אדומה, וכעת מתקיימת, על אף שבנט המליץ לישראלים שלא לטוס. בתוך כך, בתום הדיון על המדינות האדומות, הוחלט נכון לעכשיו כי אין שינוי בסטטוס.

בתגובה לביקורת על טיסת בני משפחתו, ראש הממשלה בנט הגיב בפוסט בפייסבוק וכתב: "משפחת בנט כפופה בדיוק לאותם כללים שחלים על כלל אזרחי ישראל. מאז יום שישי למדנו יותר על הוריאנט ובאילו מדינות הוא מפושט, וקבינט הקורונה קיבל החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים. כולם יוצאים על פי כל ההגבלות וכמובן ישהו בבידוד כנדרש. אזרחי ישראל חשובים לי בדיוק כמו ילדיי".

רה''מ בנט בשיחה וירטואלית עם קנצלר אוסטריה וראש ממשלת צ׳כיה
רה''מ בנט בשיחה וירטואלית עם קנצלר אוסטריה וראש ממשלת צ׳כיה | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

מסביבת בנט נמסר על המקרה, כי לא קיים איסור יציאה מהארץ, ולכן הטיסה של משפחתו של בנט לא מהווה מעבר על הנחיה - אלא על המלצה. אלא שמדובר בהמלצה של בנט עצמו, ומאחר ומשפחתו לא מקיימת את ההמלצה שלו, הוא ככל הנראה הבין את משמעות הדבר ופרסם בנושא פוסט. חדשות 13 פנו ללשכת בנט ושאלו אם עודד את בני המשפחה לטוס או ביקש למנוע זאת, אך לא נתקבל מהם כל מענה.

כזכור, לאחר החלטת קבינט הקורונה להשאיר את השמיים פתוחים לתנועת ישראלים, שונה יעד החופשה האמורה בהתאם להנחיות המעודכנות. מטעם לשכת ראש הממשלה נמסר: "משפחת בנט תפעל כמובן על פי כל ההנחיות והכללים החלים על אזרחי ישראל".

לפני חמישה ימים אמר ראש הממשלה בנט כי המצב מדאיג מאוד, אך "סגר אינו על הפרק". עם זאת, הבהיר בכל תוקף כי הוא "ממליץ לא לטוס לחו"ל". בשישי האחרון התייחס רה"מ לחופשה של אשתו בצל הווריאנט, ואמר כי: "זה הגיע בעיתוי מורכב, ערב חופשת החנוכה, כשהילדים מחוץ לבית הספר. רובם עוד לא מחוסנים, גם משפחתי שלי, ומתכננים פעילויות עם הילדים לחנוכה - אירועים, בילויים וכמובן גם נסיעות לחו"ל. אלה החדשות הרעות".

לבסוף, אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה בראשון, כי "המשימה שלנו כממשלה היא לאפשר חיים שגרתיים ככל האפשר. לשם כך, אנחנו מבצעים הערכת מצב בכל יום מחדש, מעריכים בכל יום את גודל וסוג האיום, ומתאימים לכך את הצעדים וההגבלות. עכשיו צריך להדק בגבולות, כדי לשמור על מדינת ישראל פתוחה מבפנים. אני מבין שאולי צריך לשנות את יעד החופשה ולהיכנס לבידוד כשחוזרים, זה קורה גם אצלי במשפחה".

בנוסף, רק לפני פחות משבוע גם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר אלרעי פרייס, המליצה שלא לטוס מחוץ למדינה. לדבריה: "אנחנו אומרים לישראלים שלא כדאי לנסוע, כי אנחנו לא יודעים איפה הוריאנט מסתובב בעולם".