המיזם לזכרו של הילד שנהרג בשומר החומות: "הייתה לו נתינה גדולה"

עידו אביגל נהרג בחודש מאי אשתקד מרסיס רקטה שחדר את חלון הממ"ד בשדרות. אמו יזמה את "ספסל החברות" עבור ילדים שמתקשים לרכוש חברים במסגרות החינוך. בריאיון ל"חדשות היום" היא מספרת: "הוא היה חברותי, אבל לפעמים היה לו קשה. המטרה היא ללמד ערבות הדדית"

זמן צפייה: 03:11

חצי שנה לאחר שנהרג במבצע שומר החומות כשרסיס חדר דרך חלון הממ"ד, אמו של עידו אביגל חונכת מיזם לזכרו. המיזם תחת השם "ספסל החברות" נחנך בגנים בשדרות, בשיתוף פעולה עם עיריית שדרות. על הספסל מופיע המשפט "ואהבת לרעך כמוך" ומטרתו היא שככל ילד שמרגיש קושי להתחבר לילדים בכיתה, יוכל לשבת על הספסל והילדים האחרים יוכלו לגשת אליו.

בחודש אוקטובר החליטה משפחתו של אביגל, בן 5 בלבד במותו, לעזוב את העיר מוכת הטילים. שני, אמו של עידו ז"ל, אמרה אז: "אנחנו מתרחקים למקום אחר בדרום, מקום שאין בו טפטופים".

בריאיון היום ל"חדשות היום" סיפרה שני על חשיבות המיזם. "זה מאוד מרגש בעיקר בגלל החשיבות החברתית שיש לספסלים האלה. זה מרגיש שנעשה כאן שינוי חברתי בצורה רחבה. העובדה שהשם של עידו על הספסל – מרגשת מאוד", היא אומרת. "המשפט שכתוב על הספסל 'ואהבת לרעך כמוך', זה משפט שעידו היה אומר כל יום. הוא ראה ילד עצוב בגן ואמר לי 'בוא נעשה ואהבת ואני אביא לו את המשחק של הקינדר'. הייתה לו נתינה מאוד גדולה".

עוד סיפרה כי "הרעיון היה להנציח את עידו מהעיניים שלו. עידו היה ילד מאוד חברותי שאהב לשחק, אבל לפעמים בגן היה לו קשה. הוא לא עבר חרם, אבל הוא היה בשלב חברתי-התפתחותי שבו הוא היה צריך להשתלב עם חברים אחרים. תמיד חשבתי שאם יהיה ספסל שהוא יוכל לשבת אליו והאחרים יוכלו להצטרף אליו, זה היה מקל עליו. זה מלמד את הילדים האחרים מהי ערבות הדדית וזה חשוב בעידן של ימינו".

גם במערכת החינוך קיבלו בברכה את המיזם. "זה הפך לכלי לגננות ולמורות ללימוד תקשורת חברתית בריאה. קיבלתי סרטונים של מורות וגננות שבהם רואים כיצד הספסל פותר ויכוחים", מספרת שני.