בן גביר למען המחבלים היהודים: כך פעל השר לשיפור תנאי האסירים

השר לביטחון לאומי פעל לאחרונה לשיפור תנאיו של עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח משפחת דוואבשה. בנוסף, השר טען שנציבת שב"ס קטי פרי החמירה את תנאיהם של האסירים היהודים בכלא בשל סכסוך איתו. אחד ממובילי ההפגנה לשחרור בן אוליאל הודה: "יש שרים שתומכים בנו - סמוטריץ' ואיתמר בן גביר"

זמן צפייה: 03:58

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פועל באופן מתמשך לשיפור תנאי כליאתם של אסירים בטחוניים יהודים, כך פורסם היום (שני) בחדשות 13. לטענת בן גביר, התערבותו בתנאי הכליאה נעשתה על רקע הסכסוך שלו עם נציבת שב"ס קטי פרי, שלטענתו העבירה שני אסירים בטחוניים יהודים החשודים בתקיפת פלסטינים באמצעות גרזנים לאגפים בהם תנאי הכליאה קשים יותר - בעקבות הסכסוך שלה עמו.

בנוסף, פעל בן גביר למען עמירם בן אוליאל, רוצח משפחת דוואבשה מהכפר דומא - כשבחצי השנה האחרונה הוא הנחה לשפר את תנאי כליאתו, במהלך חג הפסח וחג השבועות. בשני המקרים דרש בן גביר כי שב"ס יעביר את בן אוליאל לאגף התורני, אך הבקשה אושרה בסופו של דבר רק בחג הפסח, בעוד שבשבועות היא נדחתה.

אחד ממובילי ההפגנה לשחרור בן אוליאל אמר בשיחה: "את המאבק שלנו מלווים הרבה רבנים, בראשם הרב שמואל אליהו והרב דב ליאור. יש שרים שתומכים - סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, וודאי שאנחנו נהיה בקשר איתם".

Annotation 2023 08 07 212059
הפגנה בעד שחרורו של עמירם בן אוליאל, מחוץ לכלא אשל

בהזדמנות אחרת, בן גביר אף ביקש דוח ביקורת ממשרדו, בנוגע לאגף 22 בכלא אשל - בו שוהים בין היתר שני העצירים היהודים החשודים בתקיפה של פלסטינים באמצעות גרזן. בדוח נמצאו מספר ליקויים באגף, כגון בעיה במקלחות ונוכחות של פשפשים בחדרים. בעקבות הליקויים זימן בן גביר את מנהל כלא אשל מנחם ביבס, המוגדר כקצין מאוים מאוד, לשיחת נזיפה.

בתוך כך, בחדשות 13 נחשף כי חנמאל דורפמן, יועצו של בן גביר, נרשם כיועץ משפטי של ארגון "שלום אסירייך", שפועל בין היתר לגיוס כסף עבור מחבלים יהודים - ובניהם גם בן אוליאל.

חנמאל דורפמן
חנמאל דורפמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איתמר בן גביר מסר בתגובה: "השר גאה להוביל מדיניות של שוויון בין אסירים בטחוניים ערבים ויהודים. לצערנו הוא גילה שגורמים בשב"ס מפלים את האסירים היהודים לרעה ואף כולאים אותם בתאים עם פשפשים, ונותנים תנאים של קייטנה לאסירים בטחוניים ערבים. זה צריך להפסיק".