פולקסווגן מפסיקה לייצר חיפושיות: "כבשה הרבה האנשים"

81 שנה לאחר שיוצרה לראשונה, הפסיקה חברת הרכב את ייצור המכונית המיתולוגית. בריאיון ליעקב אילון סיפר מייסד מועדון החיפושיות בישראל על התחביב והאהבה הגדולה לרכב

זמן צפייה: 03:29

81 שנים מאז עלתה לראשונה על הכביש והפכה לאהובה על נהגים בכל העולם, מכונית החיפושית האחרונה אי פעם יוצרה הלילה (חמישי) על ידי יצרנית הרכב הגרמנית "פולקסווגן" במפעל החברה במקסיקו.

לדברי מייסד מועדון החיפושיות בישראל, בני נועם, השינוי הראשון שמשמעותו הייתה קץ עידן החיפושית המקורית, התרחש בשנת 2003, שבה החליטה החברה להפסיק את ייצור מקוררי האוויר ברכבים, חלק שנחשב היה הגימיק של המכונית.

בני נועם, מייסד מועדון החיפושיות בישראל
בני נועם, מייסד מועדון החיפושיות בישראל | צילום: חדשות 13

האהבה לרכב איננה מוסברת לטענתו של נועם, "היא כבשה הרבה מאוד אנשים". לטענתו האהבה לחיפושית המקורית לא התחלפה כאשר חבר פולקסווגן הוציאה דגם חדש של חיפושיות. "הם הצליחו לחזור על גימיק, אבל זה לא הצליח כרכב זה הצליח כגימיק תקופתי", אמר. "מי שאהב את החיפושיות הישנות נשאר איתן ולא התקרב לחדשות".

להערכתו, המועדון שייסד מונה היום מעל ל2,000 איש. "כולם בקטע של חיפושית אם לא בעלים של אחת, שתיים או יותר".

לדבריו, ישנן חיפושיות שמישות מלפני כמעט 70 שנה. הוא סיפר כי החיפושית הישנה ביותר שנוסעת על כבישי ישראל היא משנת 1952. "החיפושית הכי מושקעת עברה מזמן את החצי מיליון שקל ויש כמה וכמה ברמה הרבה יותר גבוהה מרוב המרצדסים".