עיריית ב"ש הטילה על התושבים מס שמירה: "גנבים, פשוט בושה"

עקב בעיות הפשיעה, מועצת העיר החליטה להטיל על התושבים תשלום נוסף שישמש "אך ורק לטובת השמירה והביטחון", אלא שהתגובות הנזעמות מצד התושבים לא איחרו לבוא. "על מה אני משלמת מסים?"

רוביק דנילוביץ' | צילום: קובי גדעון

כחלק מהמאבק בפשיעה: מועצת העיר באר שבע אישרה פה אחד על היטל שמירה וביטחון, עליו יצטרכו לשלם תושבי העיר כתשלום נוסף, כאשר מטרתו היא "פעולה משלימה להגברת הביטחון האישי במרחב הציבורי". עוד התעקשו להדגיש בעירייה כי "התקציב שיגבה מיועד אך ורק לטובת השמירה והביטחון, וכי כל מרכיביו מוצגות ומאושרות מראש על ידי משרד הפנים".

אלא שתושבי העיר, שסובלים מתופעת הפשיעה, הגיבו בזעם להחלטה, ובין היתר הגיבו בעמוד הפייסבוק הרשמי של העירייה: "רוביק (דנילוביץ'), אתה מתחיל להיות מביך", כתב תושב העיר, "גם ככה הארנונה גבוהה והרחובות לא נקיים, אז למה שלא נשלם על עוד משהו שאתם לא עושים?", כתבה תושבת אחרת של העיר. תושבים אחרים כינו את הדרישה "בושה" ואת אנשי העירייה כ"גנבים".

זירה בה נמצאה גופתו של צעיר ברחוב הרב עוזיאל בבאר שבע
זירה בה נמצאה גופתו של צעיר ברחוב הרב עוזיאל בבאר שבע | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, בעמוד הרשמי של העירייה בפייסבוק נכתב כי "העיר באר שבע מצטרפת לכ-80 רשויות מקומיות במדינת ישראל, שכבר מפעילות תוכנית ביטחון עירונית. התוכנית היא בנוסף לתקנים החדשים, לאמצעים הטכנולוגים ולפריסה הרחבה  של משטרת ישראל בבאר שבע ובאזור". כמו כן, מהעירייה נמסר כי התכונית המלאה של המודל הביטחוני החדש "תפורסם לציבור בשקיפות מלאה עוד לפני שתיכנס לתוקף".