המוצלחת אי פעם: המשלחת הישראלית נחתה בישראל

המשלחת הישראלית לפריז נחתה בארץ, לאחר שזכתה בשבע מדליות במשחקים האולימפיים המוצלחים ביותר אי פעם, ומקיימת מסיבת עיתונאים בנתב"ג. קהל רב הגיע לקבל את פני הספורטאים, בהם האלוף האולימפי תום ראובני

זמן צפייה: 01:03

המשחקים האולימפיים בפריז ננעלו אתמול באופן רשמי, והערב (שני) נחתו בארץ משתתפי המשלחת הישראלית שנשארו בצרפת עד לטקס הנעילה, בהם, האלוף האולימפי בשייט תום ראובני. האולימפיאדה בפריז הייתה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של ישראל, שזכתה בשבע מדליות בארבעה ענפים שונים. רבים הגיעו לקבל את פני המשלחת, שמקיימת מסיבת עיתונאים בנתב"ג.

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי, אמרה: "האמנו במשלחת, הספורטאים הישראלים הוכיחו מעל הכל התעלות רוח דווקא בתקופה הרגישה הזו. הנבחרת שאתם רואים כאן הביאה הרבה השראה וכבוד למדינת ישראל, ומה שראינו במשלחת הזו, אלה הפנים היפות שמייצגות את ישראל בעולם".

תום ראובני: "מחמם את הלב לראות את קבלת הפנים שארגנתם לנו, אף אחד לא האמין שאגיע למעמד הזה, אני רוצה להודות ולחבק את כל הספורטאים הישראלים באולימפיאדה ,הם עבדו קשה, המדליה הזו היא גם עבור החיילים ועבור משפחות החטופים שבזכותם אנחנו פה היום".

כל זוכי המדליות עבור ישראל באולימפיאדה
כל זוכי המדליות עבור ישראל באולימפיאדה | צילום: הוועד האולימפי בישראל, רויטרס

אתמול נרשם הישג מצויין לרצת המרתון הישראלית, לונה צ'מטאי-סלפטר, שסיימה את מרתון הנשים במקום התשיעי. במהלך הריצה היא הייתה בקבוצה שהובילה את המרתון ורק לקראת 10 הקילומטרים האחרונים היא החלה להשתרך מאחוריהן. לונה הגיעה לקו הסיום והתמוטטה מאפיסת כוחות, אך היא כבר מרגישה יותר טוב ועל רגליה. בריצה השתתפה גם מאור טיורי שסיימה במקום ה-49.

בנוסף, הרוכב מיכאל יעקובלב סיים במקום החמישי ברבע הגמר בתחרות האופניים - מסלול (קיירין), ובכך סיימה המשלחת הישראלית את הקמפיין האולימפי הטוב ביותר שידעה.

שלושה מבין המדליות הישראליות הגיעו מענף הג'ודו, בו זכו ענבר לניר ורז הרשקו במדליית הכסף, ופיטר פלצ'יק במדליית הארד. בענף גלישת הרוח זכו תום ראובני במדליית הזהב ושרון קנטור בכסף. ארטיום דולגופיאט, האלוף האולימפי מטוקיו, זכה במדליית כסף בתרגיל הקרקע, ולבסוף זכתה בכסף גם נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית.