תינוק כבן 7 חודשים במצב אנוש לאחר שטבע באמבטיה בבת ים

התינוק נמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה, צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים וולפסון בחולון

אמבולנס
אמבולנס (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

תינוק כבן 7 חודשים טבע הבוקר (שישי) באמבטיה בבית בבת ים, ונמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים וולפסון בחולון. מביה"ח נמסר כי מצבו של התינוק קריטי, וכי צוותי הטיפול נמרץ עושים מאמצים גדולים להציל את חייו.

פראמדיק מד"א חגי נתני סיפר: "כשנכנסנו לדירה ראינו תינוק כבן 7 חודשים מחוסר הכרה, בני הבית העניקו לו עזרה ראשונה וביצעו עיסויים, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, מייד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות גם תוך כדי פנוי לבית החולים, שם הרופאים ממשיכים להלחם על חייו".

בית חולים וולפסון, חולון
בית החולים וולפסון, חולון

שלשום נפגע פעוט כבן שנה וחצי באורח אנוש לאחר שטבע בדלי מים בבית בתל אביב. לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת השנה טבעו למוות 15 ילדים, מתוכם ארבעה טבעו באמבטיה. לשם השוואה, בשנת 2021 כולה טבעו למוות באמבטיה שני ילדים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה: "השנה אנחנו רואים עלייה חריגה בטביעת תינוקות באמבטיה. חשוב להבין כי תינוקות ופעוטות מתחת לגיל 4 נמצאים בסיכון גבוה לטביעה גם במים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים. בתוך רגעים ספורים מרגע הטביעה הם עלולים להגיע לאיבוד הכרה עד נזק מוחי בלתי הפיך ומוות. אני קוראת להורים אל תגידו לי זה לא יקרה - לא משאירים ילדים צעירים ללא השגחה בסביבת מים, אפילו לא לרגע! מרוקנים את האמבטיה מיד בתום השימוש למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".