בת ים: 4 פצועים בקריסת מנוף

כך נראה הרגע בו התמוטט מנוף בבית ים, פגע בכלי רכב והשבית את התנועה. מפעיל המנוף נלכד ופונה במצב קשה, 3 עוברי אורח נפצעו קל ובינוני

ארבעה בני אדם נפצעו היום (שני) כתוצאה מקריסת מנוף בבת ים. המנוף ששימש לבנייה באתר באזור גן העיר, התמוטט מסיבה בלתי ברורה ונחת על כביש שנמצא בקרבת מקום. בין הנפגעים: מפעיל המנוף וגבר שהיה במכונית עליה קרס. צוותים גדולים של מד"א וכיבוי אש הוזעקו למקום.

[brightcove_iframe video_id='manoff_new_vtr2_n20170213_v1' autoplay='0' credit='' kid='' duration='0'']

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול ראשוני בשטח ולאחר מכן פינו לבית החולים איכילוב שבתל אביב את מפעיל המנוף, גבר בן 30, כשהוא במצב קשה. בנוסף, גבר בן 38 שהיה ברכב עליו קרס המנוף פונה במצב בינוני לבית החולים וולפסון שבחולון. שני פצועים נוספים, אב בן 49 ובתו בת ה-9 פונו אף הם לבית החולים במצב קל. בעקבות האירוע המשטרה סגרה לתנועה את רחוב הקוממיות בעיר בקטע שבין רחוב הנביאים לרחוב יצחק שדה. הציבור מתבקש שלא להגיע לאזור.

מפעיל המנוף נלכד. בת ים (בת-ים און ליין)
מפעיל המנוף נלכד. בת ים (בת-ים און ליין)
(לירן כהן)
(לירן כהן)

"הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועים", סיפר חגי נתני, חובש מד"א שהגיע למקום וטיפל בפצועים. "מדובר בזירה מורכבת מאוד, מנוף בגובה של עשרות מטרים קרס על הכביש ופגע במספר רכבים. מפעיל המנוף כבן 30 נלכד ויחד עם כוחות הכיבוי חילצנו אותו תוך כדי טיפול רפואי והוא פונה במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים איכילוב כשמצבו קשה. גבר כבן 38 חולץ מרכב שנפגע מהמנוף, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בכל חלקי גופו, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה גבר בן 49 וילדה כבת 9 שהיו בסמוך ונפגעו באורח קל משברי המנוף שקרס. כוחות גדולים של מד"א יחד עם שוטרים ולוחמי האש סורקים את הזירה על מנת לוודא שאין נפגעים נוספים במקום".

(דוברות מד''א)
(דוברות מד''א)

"לא מתקבלת על הדעת ההפקרות בנושא הבטיחות בענף הבניה", אמר אחרי האירוע יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. "הוכרז סכסוך עבודה לפני כשבוע. במידה והגורמים המוסמכים לטיפול בנושא לא יפעלו באופן מידי, לא נהסס להפעיל צעדים ארגוניים בכל ענף הבניה בישראל. די להפקרות ולזילות בחיי אדם".

אתמול קרס מנוף באתר בנייה בנהריה אולם האירוע הסתיים למרבה המזל ללא נפגעים. בארבעת החודשים האחרונים נפתחו במנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה חמש חקירות פליליות סביב הפעלת עגורנים. תנאי הבטיחות וההעסקה הבעייתיים של המנופאים סוקרו בשנה האחרונה באופן נרחב, אך המחאה למען העובדים לא הובילה לשינוי בשטח. בתחילת החודש מימשו כ-150 מפעילי עגורן את איומם והגישו מכתבי התפטרות.

זירת הקריסה בבת ים (בת-ים און ליין)
זירת הקריסה בבת ים (בת-ים און ליין)

"דבר לא השתנה ולא ישתנה", אמר היום אביעד, מנופאי שהתפטר בגל הפיטורים האחרון בעקבות האירוע. "הכתובת הייתה ממש על הקיר עם כל מה שקרה איתנו בשנה האחרונה. אני מניח שבבסיס של המנוף הייתה בעיה כמו בראש העין לפני שבועיים או שהיה שבר במנוף. זה פשוט זלזול בחיים שלנו ובחיים של אלו שמתחתנו. אני לא אופטימי.. מבחינת בטיחות לאף אחד עוד לא באמת אכפת".

אתר הבנייה בו קרס המנוף (דוברות כיבוי אש)
אתר הבנייה בו קרס המנוף (דוברות כיבוי אש)

בתחילת החודש, בעת שהכריזו על יוזמת ההתפטרות, עשרות מהמנופאים הופיעו בפנים גלויות בסרטון שעלה לרשת והצהירו על כוונתם. "לא מסוגלים לעבוד בתנאים האלה", אמרו. דובר ארגון מפעילי עגורן צריח בישראל, רועי ויינשטיין, הסביר לחדשות 2 Online את מטרת המחאה: "אנחנו פשוט קולטים שלאף אחד לא מפריעה הבטיחות שלנו, לא מעניין אף אחד לפתור את זה בפחות מכמה שנים, למרות שאנחנו מציעים פתרונות מעשיים ומידיים".

בהכנת הכתבה השתתפו ניר דבורי, גלעד שלמור ואביבית מיסניקוב.