אחרי 3 אליפויות רצופות עם מכבי חיפה: ברק בכר חתם בכוכב האדום בלגרד

מאמן הכדורגל המעוטר חתם באלופת ליגת העל הסרבית ושלח מסר לאוהדים הירוקים: "אמנם אני עוזב, אבל לא נפרד". נשיא המועדון יעקב שחר מסר: "בשלוש השנים האחרונות חתמתם פרק מפואר בהיסטוריה של המועדון שלנו"

זמן צפייה: 01:08

אחרי שלוש אליפויות רצופות עם מכבי חיפה, מאמן הכדורגל ברק בכר חתם היום (שישי) באופן רשמי בקבוצת הכוכב האדום בלגרד, אלופת סרביה. "תודה, אלוף עם כוכב", נכתב בהודעה הרשמית של מכבי חיפה, "המאמן, ברק בכר, יערוך מחר בערב את משחקו האחרון על הקווים במכבי חיפה ויעזוב את המועדון לאחר שלוש עונות. מועדון הכדורגל מכבי חיפה מודה לברק בכר על תרומתו האדירה למועדון שלנו. אנו אוהבים אותך ברק".

ברק החל את דרכו במכבי חיפה בתחילת עונת 2020/21, ובסיומה הוביל אותה לאליפות הראשונה של המועדון מזה עשור. בהמשך זכה עמה בשתי אליפויות נוספות, וכן בגביע אלוף האלופים וגביע הטוטו. בנוסף העפיל עם הקבוצה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג, ולשיאו הגיע כשהעפיל עם הקבוצה העונה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

בכר אמר לאתר הרשמי של מכבי חיפה: "אמנם אני עוזב, אבל לא נפרד. יצאנו יחד למסע אדיר של שלוש שנים. שלוש שנים מרגשות, מטלטלות ובלתי נשכחות. תודה לכל שחקן ואיש צוות שהיה חלק מהמסע הזה. לעוזי, אור, גל, אסף איציק וכמובן ליענקל'ה. תודה שנתתם לי להרגיש שייכות וחלק מהמשפחה המדהימה. לסיום תודה ענקית לכם האוהדים, על הדחיפה, העידוד ושהייתם איתנו בכל מצב וללא תנאי. קשה ובלתי אפשרי לחבק כל אחד מכם, אז אסיים במילה אחת - אוהב".

ברק בכר, חיפה
ברק בכר

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, נפרד מברק ומהצוות ואמר: "יקיריי. ברק בכר, גיא צרפתי, גיא וייזינגר, דני ענבר ואדם דיוויד היוצאים לשליחות. ולכל הנשארים. בשלוש השנים האחרונות חתמתם פרק מפואר בהיסטוריה של המועדון שלנו. 'תודה למי שהביא אתכם. כנראה שצפה זאת מראש'. הרווחתם בכבוד את החיזורים מחו"ל ואני מאחל לכם שתצליחו. תמיד יזכרו מאיפה באתם. לטוב ולרע. אז הניפו בגאון את דגל מכבי חיפה בבלגרד. המון תודה ולהתראות"

המנהל הספורטיבי של המועדון, גל אלברמן, אמר: "היום זהו יום מיוחד ומלא ברגש, בו אנו נפרדים ממאמן הקבוצה ברק בכר. אנו נפרדים מאישיות יוצאת דופן אשר הובילה את קבוצת הכדורגל מכבי חיפה למסע מדהים ובלתי נשכח. ברק, העבודה לצידך הייתה מעשירה, מעצימה ומעוררת השראה".

"בשמי ובשם כל הצוותים איתם עבדנו יחד ובשם קהל האוהדים העצום המלווה את הקבוצה, אני רוצה להודות על שלוש עונותיך בתפקיד מאמן הקבוצה, אשר עליהן ידובר עוד שנים רבות בעתיד", הוסיף אלברמן, "אני רוצה לאחל לך בהצלחה רבה באתגר החדש ובטוח ששיאים והישגים רבים עוד לפניך. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאנשי הצוות המקצועי, גיא צרפתי, גיא וייזינגר, אדם דיוויד ודני ענבר. העבודה היומיומית לצידכם כצוות הייתה מרגשת, מהנה ומלאה בחוויות יוצאות דופן. אנו מאחלים לכולכם הצלחה מרובה בהמשך דרכיכם המקצועית והאישית".

מנכ"ל המועדון, איציק עובדיה, אמר: "מועדון כדורגל מכבי חיפה מודה לברק בכר על שלוש שנים נפלאות, שלוש אליפויות מדהימות, על המסע בין אלופות שעברנו ביחד וגם על כוכב שלישי שנוסף לסמל המועדון. תודה על תרבות מקצועית וחברות אמיתית. אנו מאחלים לך הצלחה בדרכך החדשה".

ברק בכר
ברק בכר | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בכר בן ה-43 עשה את רוב שנותיו ככדורגלן בקבוצת עירוני קריית שמונה, וכשפרש ממשחק פעיל בשנת 2011 מונה לעוזר המאמן במועדון. כעבור שנה מונה למאמן הראשי של קריית שמונה, והוביל אותה לזכייה היסטורית בגביע המדינה. בשנת 2015 מונה למאמן הפועל באר שבע, אותה הוביל לשלוש אליפויות רצופות, והשנה השווה את שיאם של דוביד שווייצר ודרור קשטן כמאמן שזכה במספר האליפויות הרב ביותר בליגת העל הישראלית, עם שש אליפויות בסך הכל.