לחץ לביטול כנס להט"ב בבר אילן; תוגברה האבטחה במקום

פעילים וסטודנטים במוסד האקדמי מנהלים מאבק נגד קיום כנס "אוטופיות קוויריות בישראל" שייערך השבוע. חרף המחאה, ההכנות לאירוע נמשכות: "ארגון ליב"ה מפיץ פייק ניוז - מדובר בטרור הסברתי"

מחאה כנגד כנס אוטופיות קוויריות בישראל
מחאה כנגד כנס אוטופיות קוויריות בישראל | צילום: חדשות 13

הנהלת אוניברסיטת בר אילן פנתה היום (שני) במכתב למרצים ואנשי ההנהלה, והודיעה על כך שהיא מעניקה גיבוי מלא לכנס להט"ב שצפוי להתקיים במוסד הלימודים בעוד יומיים. זאת, בעקבות לחץ שהפעילו חלק מהסטודנטים וכן פעילי ארגון ליב"ה. במכתב ציינה ההנהלה כי ליב"ה מפיץ "פייק ניוז וחצאי אמיתות". עוד הוסיפה האוניברסיטה כי המאבק לא ימנע את המשך ההיערכות לקיומו של האירוע וציינה כי האבטחה במקום תוגברה.

תחילה, לאחר פרסום האירוע, מחו פעילי ליב"ה נגד האיור שליווה את ההזמנה, שבו נראית דמות נזילה מגדרית עם שפתיים צבועות באדום, שפם, עגיל באוזן אחת, לק וצמיד. לאחר מכן, הסירה האוניברסיטה את הציור. אורן הניג מארגון ליב"ה התייחס למחיקתו של הציור, ואמר: "ההסרה היא המשך החנפנות וחוסר היכולת של אוניברסיטת בר אילן לייצר חוט שדרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הדקירה מחוץ להוסטל הלהט"ב: 3 חשודים יואשמו במעורבות בפרשה

גרמניה: הושחתה אנדרטה לזכר קורבנות קהילת הלהט"ב בשואה

הונגריה: בשל פרסומת פרו-להט"בית – קריאה לחרם על קוקה קולה

כנס אוטופיות קוויריות בישראל
כנס אוטופיות קוויריות בישראל | צילום: חדשות 13

כמו כן, פרסם הארגון סרטון שבו הם מבקרים את האוניברסיטה על קיום הכנס - בטענה שהוא חלק מדרכה להרחיק את עצמה מרצח רבין. כמו כן, נתלו שלטים בכמה מקומות ובהם נכתב: "מפסיקים ללמוד בבר אילן".

בהמשך, פרסמו בכירים בציונות הדתית מכתב מחאה נגד הכנס, ובו נכתב: "הזדעזענו לשמוע על כנס המתקיים בעיצומם של ימי החנוכה, שבהם ניצחנו את תרבות יוון שניסתה לקעקע את רוח ישראל, בראש ובראשונה במלחמה כנגד קדושת המשפחה. האירוע נותן במה של כבוד לאותם הרעיונות העוקרים את מושג הנורמליות האנושית ובוודאי כנגד רוח ישראל ותורתו". בין החתומים על המכתב, ניתן למצוא את הרבנים שלמה אבינר, דב ליאור, דוד פנדל, יהושע שמידט ויהושע ואן דייק.

מארגון ליב"ה נמסר בתגובה: "אין לנו שום כוונה לבטל את הכנס. להפך, טוב שאוניברסיטת בר אילן יוצאת מהארון וחושפת בפני ציבור הסטונדנטים את פרצופה האמיתי, את הקשר ההדוק שלה עם ארגוני הקרן לישראל חדשה ואת האג'נדה הרדיקלית שלה כארגון לפירוק המשפחה. בעקבות הכנסים הללו, פרש חבר ההנהלה הרב משה הגר מחברותו, וחברי הנהלה נוספים בדרך לפרוש. אנו מבינים את הפאניקה ואת הניסיון המגוחך לדבר על 'אבטחה כבדה' טריק לעוס ומיושן".