המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור: 55 מפגינים נעצרו

גם הלילה נרשמו עימותים בין כוחות הביטחון לבין המפגינים שמחו נגד התנהלות הממשלה והעומד בראשה. המשטרה הפיצה הודעה שבה נכתב כי במחאה אותר חולה קורונה מאומת - אולם בהמשך חזרה בה

זמן צפייה: 01:03

55 מפגינים נעצרו במחאה שהתקיימה אמש (חמישי) מול מעון ראש הממשלה בבלפור. גם בהפגנה זו - שהיא ההפגנה השלישית שנערכת השבוע מחוץ לביתו של בנימין נתניהו, נרשמו עימותים בין המוחים לבין כוחות הביטחון. במהלך הלילה הודיעה המשטרה כי בהפגנה אותר חולה קורונה, אולם בהמשך חזרה בה ואמרה כי אותו אדם - שלכאורה היה חולה מאומת, סיים את תקופת הבידוד שלו.

אל מול אלפי המפגינים שמחו נגד התנהלות הממשלה, הגיעו גם פעילי ימין ואנשי "לה פמיליה", אך המשטרה חסמה אותם מלהתקרב למפגינים. מאוחר יותר, כמה פעילי ימין החלו לשיר שירי הלל ליגאל עמיר.

בתוך כך, גם אמש מפגינות התערטלו בכיכר פריז, זאת בהמשך לסערה שהתעוררה בעקבות מפגינה שישבה חשופת חזה על המנורה מחוץ לכנסת. במקביל, חמישה בני אדם נעצרו בחשד למכירת אלכוהול ותקיפה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אוחנה התעמת עם צמרת המשטרה: היחס שלכם למפגינים עדין מדי

עימותים בין מפגינים לשוטרים במחאה בירושלים: 34 נעצרו

אלפי מפגינים בבלפור; המשטרה חסמה פעילי ימין מלהתקרב למוחים

מפגינות מתערטלות בהפגנה בבלפור
מפגינות מתערטלות בהפגנה בבלפור

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2007232225' autoplay='0' credit='' desc='פעילי "לה פמיליה" בבלפור' kid='1_zozf995g' duration='18'']

"אנחנו נוהגים ביד רכה עם כולם", אמר אלון חלפון, נציג של משטרת מחוז ירושלים, "אני חושב שרואים שההפגנות מתקיימות בצורה לגיטימית וחיובית, למעט מקרים בודדים של הפרות", ציין. "רוב הציבור מוחה בצורה תרבותית ושקטה - וזה מה שאנחנו רוצים לראות ולאפשר".

במהלך המחאה חולקו פליירים למפגינים, שמבקשים לשמור על השקט החל מהשעה 23:00 על מנת שלא להפריע לשכנים. "תושבי רחביה שסובלים מהרעש של המחאה שלנו הם לא אויבים שלנו וחשוב להקשיב גם לכאבם", נכתב. "הרחובות שייכים לכולנו, אנחנו לא נגדם ולא נגד השוטרים. מחובתנו להוכיח לכולם שאפשר גם אחרת".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2007232312' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='מחאות בבלפור' kid='1_4zs2mpkt' duration='112'']

פליירים שחולקו במחאה
פליירים שחולקו במחאה

כאמור, זו אינה המחאה הראשונה שמתקיימת השבוע מחוץ למעונו של נתניהו. ביום שלישי, באותו המקום, נעצרו 34 בני אדם - שגם אז מחו נגד מדיניות הממשלה. ההפגנה החלה אומנם מחוץ למשכן הכנסת, אולם בהמשך הערב התקדמו המפגינים לעבר בלפור, שם החלו להתעמת עם כוחות הביטחון. כמה מהעצורים הובאו להארכת מעצר באותו היום, והשאר שוחררו.

במהלך ההפגנה, כמה מפגינים התיישבו על הכביש במטרה לחסום את כיכר פריז. חלקם זרקו לעבר השוטרים חפצים ואז התיזו עליהם מים. בשלב זה, החלו השוטרים לפנו את המתפרעים והודיעו להם כי ההפגנה אינה חוקית בשל השעה המאוחרת. השוטרים השתמשו, בין היתר, בזרנוקי מים ופרשים.

המחאה מול מעון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבלפור
המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור | צילום: רויטרס
המחאה מול מעון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבלפור
המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור | צילום: רויטרס
המחאה מול מעון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבלפור
המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור | צילום: רויטרס