כדי להימנע מבידוד: שבו מפולין – אך הצהירו שבאו ממדינה ירוקה

6 ישראלים שהגיעו בטיסה מווינה מסרו מידע שגוי לפיו הגיעו ממדינה שאינה מחייבת בידוד. בתחקור שעברו בביקורת הגבולות עלה שהם משקרים. רשות האוכלוסין הגישה נגדם תלונה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:25

פרסום ראשון: מינהל ביקורת גבולות ברשות האוכלוסין וההגירה הגישה הבוקר (שני) תלונה במשטרה נגד שישה תושבי בני ברק בגין מסירת מידע כוזב, זאת לאחר שהשישה הצהירו כי הגיע מאוסטריה - שהיא מדינה ירוקה - אולם מאוחר יותר נודע כי הם בעצם שבו מפולין האדומה. הסיבה שהמעורבים עשו זאת היא, ככל הנראה, על מנת להימנע מבידוד עם שובם ארצה ממדינה אדומה - כפי שהחוק מחייב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"לית משרד האוצר: "בסגר הקרוב יתווספו עד 200 אלף מובטלים"

3,167 נדבקים חדשים; שיעור הבדיקות החיוביות – הגבוה מזה שבוע

התנועה תוגבל, המגזר הפרטי יעבוד: כל מה שצריך לדעת על הסגר

מטוס ממריא
מטוס ממריא | צילום: רוני שיצר, יח''צ

לפני כחודש, שרת התחבורה מירי רגב התייחסה בריאיון לחדשות 13 לפתיחת השמיים ואמרה כי ביקשה לקיים דיון כדי לבחון אפשרות של קיצור הבידוד לשבים ממדינות אדומות, או אף ביטולו לחלוטין למי שיציג בדיקת קורונה שלילית.

"פתחנו את השמיים במציאות מאוד לא פשוטה, עם הרבה מתנגדים, כאשר אנחנו מדינה עם תחלואה גבוהה", אמרה רגב. "זה שיש מדינות ירוקות שמקבלות אותנו זה הישג. הייתי רוצה לראות יותר מדינות, אבל בסופו של יום מדינות ירוקות לא מקבלות אזרחים ממדינות אדומות".

אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה
אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

מעט לפני כן, מתווה השמיים הפתוחים נכנס לתוקף, כך שהשבים ממדינות שהוגדרו ירוקות לא יחויבו בבידוד כשהם מגיעים לישראל. המהלך אומנם פתוח תקווה לפעילות מוגברת בנתב"ג, אך עד כה הישראלים לא ששים לצאת לחופשה בחו"ל למדינות שמקבלות אותם, תחת מגבלות.

הטסים לבולגריה יחויבו להציג בדיקה עדכנית שערכו ב-72 השעות שלפני הטיסה, והטסים לקרואטיה בבדיקה שנערכה עד 48 שעות טרם ההמראה. יוון תכניס 600 ישראלים בכל זמן נתון, לארבעה יעדים בלבד, סלוניקי, אתונה, קורפו וכרתים, ותחייב בדיקת קורונה גם בשדה התעופה המקומי.

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

מי שיציג כרטיס טיסה לקופות החולים יוכל להיבדק בחינם. זאת, עד שבנמל התעופה בן גוריון תוקם מעבדה ייעודית - דבר שייקח עוד חודש לפחות. הבדיקות בקופות החולים, כאמור, ייערכו על חשבון המדינה.

ישראלים המבקשים לטוס לחו"ל יצטרכו להגיש בקשה באתר משרד הבריאות במהלך 24 השעות שלפני הטיסה, הכוללת הצהרת בריאות. מי שבקשתו תאושר יציג את האישור בבכניסה לנתב"ג וכן יציג אותו בפני נציגי חברת התעופה. גם הנכנסים לארץ יגישו בקשה דומה.