בתוך כשעה: שני תינוקות חולצו מרכבים - במודיעין ונתניה

בשני המקרים חילצו עוברי אורח את התינוקות שהושארו בתוך מכוניות במשך שעות ארוכות. "כשהגענו לרחוב ראינו את הפעוט מחוץ לרכב מוחזק בידיים של גבר כשהוא חם מאוד למגע"

זמן צפייה: 00:12

שני תינוקות פונו היום (שישי) לבתי חולים לאחר שחולצו מכלי רכב שבהם הושארו במשך שעות בחום. במקרה הראשון נמצא תינוק כבן שנה ברכב נעול, בחניון של מרכז מסחרי במודיעין. כוחות מגן דוד אדום שהגיעו למקום מצאו אותו בידי עוברי אורח עם סימני מכת חום.

הפרמדיק אורן קיינר סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי את הילד מחוץ לרכב. סיפרו לנו שהוא היה ברכב הנעול משעות הבוקר המוקדמות. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ המקוררת על מנת לבצע בדיקות רפואיות ופינינו אותו במצב יציב ובהכרה מלאה לבית החולים אסף הרופא".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190906-1249' autoplay='0' credit='דוברות מד"א' desc='החניון שבו נמצא התינוק במודיעין' kid='1_58vqu376' duration='13'']

כשעה קלה לאחר מכן הוזעקו צוותי מד"א לטפל בתינוק כבן תשע חודשים ששהה מספר שעות ברכב נעול ברחוב אפרים אנקווה שבנתניה. החובשים שהגיעו למקום מצאו אותו במצב בינוני עם סימנים למכת חום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים לניאדו.

הפרמדיק רפי שבע סיפר: "כשהגענו לרחוב ראינו את הפעוט מחוץ לרכב, מוחזק בידיים של גבר, כשהוא חם מאוד למגע. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי הטיפול הרפואי, שכלל קירור, סיפרו לנו שהילד היה בתוך הרכב מספר שעות. מצבו היה בינוני ויציב ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190906-1317' autoplay='0' credit='דוברות מד"א' desc='הפרמדיק עלי נסראללה' kid='1_tgynypzw' duration='20'']

בחודש שעבר חולצה תינוקת כבת שנה מרכב נעול בבני ברק על ידי עוברי אורח, לאחר שככל הנראה נשכחה בתוכו. לאחר חילוצה, התינוקת פונתה לבית החולים תל השומר כשמצבה קל. בתיעוד נראים עוברי האורח שוברים את החלון ומוציאים ממנו את התינוקת כשהיא בוכה ומיוזעת.

עובר האורח ששבר את חלון הרכב בו נשכחה התינוקת נחתך בידיו, אך סירב לקבל טיפול ואמר לחובשים: "טפלו בילדה קודם. הוא אמר לחדשות 13 כי: "שמעתי שצועקים שיש ילדה באוטו, לא חשבתי ורצתי ישר לשבור את החלון".

אם התינוקת אמרה לחדשות 13: "אנו מודים לעובר אורח שהציל את החיים של הבת שלנו, אנחנו אסירי תודה. ברגע שנוכל נמצא את הדרך לגמול לו על המעשה הזה".

האיש ששבר את החלון ברכב בו הייתה הילדה
האיש ששבר את החלון ברכב בו הייתה הילדה | צילום: חדשות 13

חובש בכיר במד"א מאיר רוטנשטיין, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את התינוקת בזרועותיו של בן משפחה, כשהיא סובלת מסימני התייבשות קלה. סיפרו לנו שהיא שהתה ברכב במשך יותר משעה. היא הייתה בהכרה מלאה, ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו לה טיפול רפואי שכלל פעולות קירור והשגחה. העברנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבי"ח, כשמצבה קל".

חובשים באיחוד הצלה סיפרו: "הענקנו לתינוקת סיוע ראשוני ולאחר מכן היא פונתה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשהיא סובלת מאיבוד נוזלים וחשד למכת חום. עובר האורח ששבר את החלון נפצע קל לאחר שנחתך בגפיו תוך חילוץ הפעוטה".