סוחרי התינוקות: הנשים שנאלצו למכור את ילדיהן למשפחות חרדיות

עדי ג'ינו התכוונה לעשות הפלה ולאחר שפעילות של אגודת אפרת שכנעו אותה לסגת מהתהליך, שכנעה אותה פעילה למניעת הפלות למסור את ילדיה למשפחה בארה"ב תמורת כסף רב. כשהתחרטה, נתקלה באיומים

זמן צפייה: 16:18

מכירת תינוקות היא תופעה הקיימת במגזר החרדי ופועלת מתחת לאפן של הרשויות. עדי ג'ינו היא אחת הצעירות שנאלצו למסור את ילדיהן למשפחה חרדית בארצות הברית תמורת מאות אלפי שקלים. כשביקשה לחזור בה, גילתה שאין לה עם מי לדבר.

ג'ינו נכנסה להיריון בשנת 2015 ומכיוון שהאב הביולוגי לא היה בתמונה, החליטה ג'ינו לעבור הפלה. כשהיא הגיעה לוועדה למניעת היריון ניגשו אליה שתי נשים חרדיות שהציגו את עצמן כמתנדבות מטעם עמותת אפרת, שמתנגדת להפלות, והחלו לשכנע אותה לא לעשות את התהליך. ג'ינו סיפרה על המפגש עם הפעילות: "הן הראו לי סרטון ב-Youtube על תאומות ולאחר מכן קמתי וברחתי"

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"ראוותני ומנקר עיניים": חגיגת המיליונים הבעייתית של המוסד

צעירה שסרטוניה האינטימיים הופצו חושפת את סיפורה בפנים גלויות

גבר שנעצר בחשד לפריצה התמוטט בתא המעצר – ומת בבית החולים

עדי ג'ינו, נאלצה למכור את ילדיה למשפחה חרדית
עדי ג'ינו, נאלצה למכור את ילדיה למשפחה חרדית

בהמשך נכנסה לתמונה אליס ברזילאי, פעילה למניעת הפלות, שהפגישה אותה עם עסקן חרדי שהציע לה למסור את ילדיה לאימוץ לזוג חשוך ילדים תמורת כסף. ג'ינו סיפרה כי "הוא פנה ללב שלה ושהזוג הם צדיקים שנעשה להם עוול גדול".

לאחר מכן, ג'ינו עברה להתגורר בניו יורק בבית של משפחה חרדית מקומית והדרכון שלה הופקד בידיו של העסקן. בסופו של דבר ג'ינו החליטה שהיא מתחרטת ורצתה להפסיק את התהליך. ג'ינו סיפרה בצד השני לא קיבלו זאת בהבנה: "צעקו עליי, הרב אמר לי שאני לא יכולה להפר את ההסכם, למרות של חתמתי על כלום. אליס איימה עליי שיקחו לי את הילדות. היא ממש איבדה את זה". בסופו של דבר עדי נשברה וחתמה על מסמכי האימוץ. "השארתי מכתב בתיק אימוץ וכתבתי לבנות שאני לא מוותרת עליהן", סיפרה ג'ינו.

ג'ינו קיבלה בעסקה המפוקפקת 300 אלף שקלים. נוכח התנהלות הרשויות בישראל, ג'ינו אפילו לא טרחה להגיש תלונה במשטרה. בשבוע שעבר היא העבירה תלונה רשמית ל-FBI, בתקווה כי בצד השני של הים הדברים יעבדו בצורה יעילה יותר. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בפרשיה מורכבת ומסועפת, במסגרתה בוצעו מאות פעולות חקירה גלויות וסמויות בהיקף נרחב בארץ ובחו"ל, בשיתוף פעולה עם רשויות אכיפה נוספות. ממצאי החקירה הועברו לאחרונה לעיון והחלטת הפרקליטות". מאליס ברזילי ומאגודת אפרת לא נמסרה תגובה.