מנסור עבאס: "הפלגים הפלסטיניים צריכים לפרוק את נשקם"

יו"ר רע"מ התראיין ל-CNN, וטען כי ארגוני הטרור צריכים לפרוק את נשקם, מכיוון שאלו "לא הביא להצלחות או הישגים לעם הפלסטיני". לשאלה האם צה"ל הרחיק לכת בעוצמת התגובה הצבאית, ענה: "ברור שזו התרחשה עקב מה שקרה ב-7 באוקטובר. כ-1,200 בני אדם נהרגו ורובם המכריע אזרחים. ראינו תגובה חריפה מאוד בשל הזוועות שהתרחשו"

זמן צפייה: 02:23

יושב ראש מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, התראיין בסוף השבוע ל-CNN, ואמר כי "הפלגים הפלסטינים צריכים לפרוק את נשקם". הוא הוסיף: "הכוח הצבאי שחמאס ניסה להפעיל באמצעות הקבוצות המיליטנטיות הללו לא הביא להצלחות או הישגים לעם הפלסטיני". בנוסף, עבאס גינה את הטבח שביצע חמאס בשבת השחורה: "פעולה נגד חפים מפשע, נשים, ילדים, קשישים, היא לא מוסרית ונוגדת את האיסלאם". 

חבר הכנסת חידד את דבריו: "שני הצדדים צריכים להבין שהשימוש בכוח משני הצדדים לא הוביל להצלחות או שיפור במצב. הדבר היחיד שקורה הוא שאנחנו מולידים יותר ויותר שנאה משני הצדדים".

בנוסף, כשנשאל עבאס האם ישראל הרחיקה לכת בתגובתה הצבאית לחמאס, ענה כי "כשמסתכלים על התגובה הישראלית, ברור שזו התרחשה עקב מה שקרה ב-7 באוקטובר. כ-1,200 בני אדם נהרגו ורובם המכריע אזרחים. ראינו תגובה חריפה מאוד בשל הזוועות שהתרחשו".

מדליקים נרות בכיכר דיזנגוף בתל אביב לזכר קורבנות טבח השבת השחורה
מדליקים נרות בכיכר דיזנגוף בתל אביב לזכר קורבנות טבח השבת השחורה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כשנשאל על האלימות ההולכת והגוברת של המתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית, אמר עבאס כי "למרבה הצער, ממשלת ישראל וצה"ל צריכים לעשות הרבה יותר כדי למנוע הסלמה ואלימות".