"כולנו באותה סירה": שירת ההמונים של משפחות נפגעי האיבה

המוסד לביטוח לאומי יזם אירוע שירה בירושלים, אליו התייצבו יחד משפחות שכולות, כל אחת עם סיפור האובדן שלה. יעל, שאחיה נרצח בגיל 13 מחוץ לביתו: "כל האנשים האלה קיבלו את בשורת איוב"

זמן צפייה: 02:49

שירת המונים המוקדשת למשפחות נפגעי פעולות האיבה התקיימה בתחילת החודש שעבר בגבעת התחמושת בירושלים, כאשר הרבה לבבות התקבצו יחד, כל אחד עם סיפור עצוב על אובדן.

שקד אברהם הייתה רק בת שבעה חודשים כשנרצחה בביתה לפני 15 שנה בראש השנה. אימה, שירה, סיפרה: "ישבנו בשולחן אחד ופתאום היו דפיקות בדלת. זה היה מחבל שירה לכל כיוון והיא שכבה בעגלה ונפגעה. לקח הרבה זמן להבין מה היה, לעכל שאני כבר לא אמא".

שקד אברהם נרצחה לפני 15 שנה בהיותה בת שבעה חודשים | צילום: באדיבות המשפחה

שלמה נתיב, אחיה הקטן של יעל, היה בן 13 כשנרצח ברחוב שליד ביתו. "שלמה נסע בקורקינט, חדר מחבל שרדף אחריו ורצח אותו עם גרזן", סיפרה יעל, "חור שחור שלא יודעת איך להכיל אותו, איך להיאסף בכלל מזה, איך להמשיך בחיים".

שלמה נתיב, היה בן 13 כשנרצח מחוץ לביתו | צילום: באדיבות המשפחה

את המפגש עמוס הרגשות יזם המוסד לביטוח לאומי, שמהווה לא פעם מטרה לחיצי ביקורת. אך אל היוזמה, שנוצרה בשיתוף מחלקת השיקום בסניף ירושלים, התייצבו משפחות נפגעי פעולות האיבה כדי להכיר תודה. "אירוע שירת ההמונים מבטא בעוצמתו את ההמשכיות של החיים, את האחווה", אמר מאיר שפיגרל, מנכ"ל ביטוח לאומי.

"כשהגעתי לאירוע, הסתכלתי, אמרתי וואו, כל האנשים האלה קיבלו יום אחד את בשורת איוב הזאת. אחר כך הייתה הרגשה כזאת טובה שכולנו באותה סירה", אמרה יעל.