אביו של אלון שמריז: "ביקשתי לצפות בתיעוד, אך זה לא קרה"

אבי שמריז, אביו של אלון שנורה למוות בשוגג על-ידי כוח צה"ל בשג'אעיה, יחד עם החטופים יותם חיים וסאמר טלאלקה, התייחס לפרטי התחקיר החדשים מהאסון: "לא הורגים מי שמרים דגל לבן". על תיעוד הירי: " דורש לראות אותו. צה"ל יצטרך לתת הסברים. לא אתן שימרחו אותי"

זמן צפייה: 02:51

אבי שמריז, אביו של אלון שהיה בין החטופים שנורו בשוגג על-ידי כוח צה"ל באסון בשג'אעיה, התראיין היום (רביעי) לחדשות 13 וסיפר על נחישות בנו, עמדתו לגבי החיילים שירו והציפיות מהצבא - לאחר שמוקדם יותר נחשפו פרטים חדשים מהתקרית.

משפחת שמריז לא קיבלה את המידע החדש מצה"ל - אלא נחשפה אליו דרך אמצעי התקשורת. "אני יכול להבין שהלוחמים חששו ממלכוד, אבל אני מאוכזב שהם לא עשו את המהלך עד הסוף. זה גם מנחם לדעת שהצבא לפחות ניסה להגיע לחטופים", אמר אבי בפתח הריאיון - והוסיף: "זה שלא נכנסו למבנה מחשש זה מובן, אני יכול לקבל את זה בהבנה".

בנוגע לתושיית בנו, אמר: "מאחר ששני החטופים האחרים לא היו בעלי ניסיון צבאי כמו אלון, הוא לקח את העניינים לידיים. מצטער שזה לא הסתייע". בתגובה לעמדה הקוראת שלא להעניש את החיילים שירו באלון, יותם וסאמר, אמר: "הייתי לוחם, מי שיש לו דגל לבן צריך לזהות אותו ולנטרל אותו, לא להרוג אותו. לגבי היורה עצמו אין לי כוונה שיתלו אותו, מישהו נתן לו הוראות להרוג - וזה לא היה אמור להיות. לא ניתנו הנחיות ברורות שיש חטופים בשטח, אחרת לא היו יורים".

המבנה בו שהו 3 החטופים
המבנה בו שהו 3 החטופים | צילום: דובר צה״ל

"אני מצטער על זה שהמידע הגיע לתקשורת לפני שהגיע אלינו", הוסיף אבי, "אין לי תלונות, הצבא יצטרך לבוא ולהסביר לנו - ואני מבקש לראות את התיעוד מהירי". בנוגע לכך שהתיעוד לא ניתן לו, טען: "הצבא אמר שיש תמונות שצולמו אחרי הירי. אני יודע שיש תיעוד גם של הירי ואני דורש לראות אותו ולא אתן למרוח אותי".