נקבע מותו של אבי הר אבן חתן פרס ישראל שנפצע בהצתת המלון בעכו

הר אבן בן ה-84, שכיהן בתפקידים בכירים בתעשייה האווירית, מת מפצעיו בביה"ח רמב"ם לאחר שנפצע אנוש בהצתת המלון במהלך ההתפרעויות בעיר. גנץ: "תרם לביטחון בדרכים שחלקן לעולם לא יסופרו"

זמן צפייה: 02:12

אבי הר-אבן בן ה-84, חתן פרס ביטחון ישראל שכיהן בתפקידים בכירים בתעשייה האווירית ושימש כמנהל סוכנות החלל הישראלית, מת הערב (ראשון) מפצעיו בבית החולים רמב"ם שבחיפה, זאת לאחר שנפצע אנושות עקב הצתת המלון בו שהה בעיר עכו על ידי מתפרעים. הלוויתו תתקיים מחר בבית העלמין מורשה.

בעקבות מותו, שר הביטחון בני גנץ כתב בטוויטר: "שמעתי בצער רב על מותו של אבי הר-אבן, חתן פרס ביטחון ישראל, מנהל סוכנות החלל לשעבר ומי שתרם רבות לביטחון ישראל בדרכים שחלקן לעולם לא יסופרו. נזכור אותו ואת תרומתו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט לנתניהו: "תרפה – מותר להצביע לממשלה שאתה לא בראשה"

שיטת ליצמן: כך פעל שר הבריאות לשעבר שוב ושוב לטובת לוביסטים

פרסום ראשון: האם נתניהו יודיע כי הוא מוותר על ראשות הממשלה?

אבי הר אבן
אבי הר אבן | צילום: ללא

גם חבר הכנסת עופר כסיף הגיב למותו של חתן פרס ביטחון ישראל: "הר-אבן נרצח באכזריות על ידי בני עוולה שהציתו מלון על יושביו. עלינו להביט במציאות - יש כאלו המעוניינים באלימות, המשתמשים בה לצרכיהם הפוליטיים - עלינו לעמוד מולם בעוצמה ובנחישות. דם רב מדי נשפך".

משנת 2008, שימש הר-אבן עמית מחקר בכיר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן. במקביל, הוא עסק בפעילות ציבורית כחבר הוועד המנהל של עמותת "עתיד בטוח" הפועלת לקידום מנהיגות ויזמות נוער למניעת קורבנות אלימות ובריונות ברשת.