הטרגדיה בנחל האסי: משפחתה של הנערה שטבעה למוות דורשת תשובות

בני משפחתה של מיכל אדרי בת ה-17 מחדרה, נערה בעלת מוגבלות שסבלה מהתקפי אפילפסיה, דורשים מהמשטרה לבדוק מי אשם במותה, לאחר שנכנסה שלשום למקום אסור בנחל. "היו אמורים להשגיח עליה"

זמן צפייה: 02:36

משפחתה של מיכל אדרי, הנערה בעלת המוגבלות שטבעה למוות בנחל האסי בשישי האחרון לאחר שחוותה התקף אפילפסיה במים, טוענת כי לא הייתה השגחה ראויה במקום ודורשת מהמשטרה למצוא את האשמים במקרה. "הם היו אמורים להשגיח עליה. הילדה קיבלה פרכוס ואפילו לא הודיעו לנו את המינימום", אמרה אימה בכאב.

אל נחל האסי הגיעה אדרי, בת 17 מחדרה, יחד עם קבוצה של בני נוער בעלי מוגבלויות במסגרת טיול של עמותת “בית הגלגלים”. במהלך הטיול, נכנסה אדרי אל מי הנחל במקום אסור לרחצה וללא שירותי הצלה. היא נמשתה מהמים והצוות הרפואי שהגיע למקום, ביצע בה פעולות החייאה ,אך לבסוף נקבע מותה. משטרת המחוז הצפוני פתחה בחקירה בחשד לרשלנות ועיכבה לחקירה את אחד ממנהלי הטיול.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלפי ישראלים נחתו כדי להצביע, הרבה יותר עזבו לפני הבחירות

בנט חתם על מסמך: לא אשב בממשלה תחת לפיד

משרד הבריאות: שיעור הבדיקות החיוביות – הנמוך ביותר מנובמבר

מיכל, טבעה למוות בנחל האסי
מיכל, טבעה למוות בנחל האסי | צילום: צילום מסך

שעות לפני האסון, הצליחה אימה של מיכל להתריע בפני אחד ממנהלי הטיול וכתבה לו בהודעה שיש להשגיח על מיכל במידה וזו תיכנס למים. "כל הזמן היינו עם היד על הדופק. גם כשהיא הייתה הולכת לבד, הייתי אומרת לה תתקשרי אליי כשאת מגיעה ותעדכני אותי", סיפרה האם.

מעמותת "בית הגלגלים" נמסר בתגובה: "אנו כואבים והמומים ומשתתפים בצער המשפחה של מיכל ז"ל, חניכה אהובה ומיוחדת שלנו. האירוע נמצא בחקירת משטרה ולכן לא נוכל להתייחס להשתלשלותו".

נחל האסי שחוצה את קיבוץ ניר דוד
נחל האסי שחוצה את קיבוץ ניר דוד | צילום: Shutterstock