בין בחירות, אזעקות והצפות: שלוש המכות של העיר אשקלון

בשבועות האחרונים נפל הרבה על העיר הדרומית, וכמו כולנו - התושבים כבר מבולבלים. האנשים שבאופן מסורתי הצביעו לליכוד, מתלבטים אם בכלל ללכת לקלפי. "לא חושבת שיש מישהו שראוי לקול שלי"

זמן צפייה: 11:17

איכשהו כל מה שקורה בזמן האחרון במדינה התנקז לאשלון. מה לא נפל עליהם? הגראדים, המבול, ולקינוח סבב הבחירות השלישי. תושבי השכונה כבר רגילים להצפות, אך השנה הם הכינו מבעוד מועד משאבה, שהייתה אמורה לדאוג שאשקלון לא תהפוך לוונציה במערכת החורף הנוכחית, אך היא לא הופעלה. הרעיון היה משאבה וצינור שיסלק את המים. אבל הצינור שמסלק את המים לא נגמר בבריכה או אגן ניקוז, אלא בכביש סמוך. כך שגם אם המשאבה הייתה עובדת, הצינור פשוט היה מציף את הרחוב המקביל. אושרית תושבת השכונה: "זה מאוד חסר היגיון".

אשקלון מסורתית עיר של הליכוד. בשתי מערכות הבחירות האחרונות המפלגה קיבלה כאן מעל ל-40%. אך גם בעיר הזו התושבים כבר מבולבלים, ומה שהיה בטוח במערכות בחירות הקודמות כבר מוטל בספק. אבי הוא ליכודניק מבטן ומלידה. בעיצומו של ויכוח סוער הוא אמר כי "היום, גם ביבי, בניגוד למה שחושבים כולם, לא אומר לנו מה יהיה ביום אחרי הבחירות. מי שסובל היום זה הילדים שלנו. ילדי שדרות, עוטף עזה ואשקלון. כולם מתעסקים רק בבחירות מי יהיה רה"מ, אף אחד לא מראה לנו תוכנית אמיתית למצב. אני אישית, לא הולך להצביע".

הצפות באשקלון, הצפה
הצפות באשקלון | צילום: צילום מסך
פגיעה ישירה בבית באשקלון
פגיעה ישירה בבית באשקלון | צילום: דוברות המשטרה

גם רון בוטבול, בן 19 בלבד ובחודש מארס הקרוב יצביע כבר בפעם השלישית, מתלבט. בפעמיים האחרונות הוא הצביע ליכוד, אבל כבר לא בטוח: "איפה הביטחון שהבטחתם לי, איפה השלווה? איפה הרוגע? אז כן אכזבתם אותי, ויכול להיות שהפסדתם את הקול שלי. מתלבט מאוד". בשכונה הזו, הקולות משכונה באשקלון שרובה מאוכלסת בעולים היו הולכים אוטומטית לישראל ביתנו. עכשיו – לא ברור, בטח בפעם השלישית. דוד בן אברהם, לשעבר חבר מועצת עיריית אשקלון מטעם "ישראל ביתנו" אמר כי "כמו שאנחנו מרגישים עכשיו, אנשים פשוט לא ורצים לצאת להצביע או רוצים לשים פתק לבן".

לחיים לצד עזה יש מחיר, לאו דווקא טילים. רעות אברהם נולדה באשקלון וגרה כאן כל חיה. מאות אלפים צפו בסרטון של הבת שלה, מעיין, מפסיקה ריקוד בגלל אזעקה, ועדיין – היא מרגישה שלא באמת מבינים אותה. "אני ליכודניקית, אני אוהבת את ביבי. היום כרגע לא משנה לי מי ינהיג, משנה לי מי יהיה זה שבאמת ישה את השינוי. מי ישנה לי את החיים. אני מחפשת לגדל את הילדה שלי בשקט, ביטחון, שלווה. לא באמצע הלילה לקום ולרוץ לממ"ד ולחיות בחרדות. לא חושבת כרגע שיש מישהו שראוי לקול שלי".