סוף טרגי: מת מפצעיו של הילד בן ה-7 שנפל ממרפסת באשדוד

מבית החולים אסותא נמסר כי חרף מאמצי הרופאים נקבע מותו של הילד שנפל לפני כשבוע מגובה ארבע קומות בבניין מגורים ברובע ח' בעיר. מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "זה בידיים שלנו למנוע את המקרה הבא"

זירת האירוע באשדוד
זירת האירוע באשדוד | צילום: איחוד הצלה

מבית החולים אסותא אשדוד נמסר הערב (ראשון) כי נקבע מותו של הילד בן ה-7 שנפל ממרפסת בבניין מגורים בעיר. הילד נפל ביום שני שעבר מגובה ארבע קומות בבניין ברובע ח' בעיר, ופונה לבית החולים כשמצבו אנוש. במשך שישה ימים נלחמו הרופאים על חייו, אך היום הוא מת מפצעיו.

המשטרה פתחה בחקירת האירוע, ולפי עדי ראייה ושכנים, חיפויי הזכוכית הוסרו מהמרפסת כדי לאפשר הכנסת חומרי בניין לקראת תחילת שיפוץ בית המשפחה - ואז אירעה הנפילה. עוד אמרו עדי ראייה כי זמן קצר לאחר האירוע הורכבו בחזרה חיפויי הזכוכית. עובדי חברת ההובלות עוכבו לחקירה.

זירת האירוע באשדוד
זירת האירוע באשדוד | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

חובש רפואת חירום במד"א דודו חנונה סיפר אחרי האירוע: "כשהגענו למקום ראינו את הילד מחוסר הכרה לאחר שנפל מגובה של מספר מטרים. מיד הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם בשטח שכלל קיבועים ומתן תרופות, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים".

מבית החולים אסותא באשדוד נמסר באותו ערב: "הילד טופל בחדר הטראומה של ביה"ח. הוא סובל מפגיעת ראש קשה, חבלות לריאות ושברים בגפיים. הוא הועבר להמשך טיפול במחלקת הטיפול הנמרץ ומצבו מוגדר קשה מאוד. נשקפת סכנה לחייו".

בית החולים אסותא אשדוד
בית החולים אסותא אשדוד | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש שנים האחרונות נהרגו 23 ילדים כתוצאה מנפילה, כאשר 59% ממקרים היו בבית ובסביבתו. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "היום נפתח שבוע המודעות לבטיחות ילדים, ולמרבה הצער השבוע מתחיל עם בשורה כואבת על מותו של הילד שנפל לפני כמה ימים. אני קוראת לכולנו, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - שמירה על הנחיות בטיחות מצילה חיים. כאשר בבית ובסביבתו עורכים שינויים או שיפוצים, יש לתחום את האזור, כך שתמנע גישה של הילדים לאזור המסוכן. זה בידיים שלנו למנוע את המקרה הבא".