אימו של פקד ארנון זמורה: "מטרת העל שלו הייתה לחלץ חטופים"

רותי, אימו של לוחם הימ"מ שנפל אתמול במבצע ההירואי לחילוץ החטופים, סיפרה על גבורת בנה, על שיחתם ביום שישי האחרון - ועל אופיו המיוחד של ארנון."הוא ידע שבכל אירוע זה מה שעלול לקרות", אמרה. בנוגע לבחירת השם "מבצע ארנון" הוסיפה: "גאה שנותנים לו את הכבוד, אבל מצד שני הייתי מעדיפה שהוא יהיה איתנו"

זמן צפייה: 04:25

רותי זמורה, אימו של לוחם הימ"ם פקד ארנון זמורה, שנפל אתמול במבצע חילוץ החטופים בנוסייראת, סיפרה הערב (ראשון) בריאיון ל"אלמוג בשש" על גבורת בנה - ועל אופיו המיוחד. "ארנון עשה את זה מתוך אהבה גדולה. מטרת העל שלו מאז 7 באוקטובר הייתה לשחרר חטופים", אמרה בפתח הריאיון.

רותי הספיקה לדבר עם ארנון ביום שישי, אך במהלך השיחה חשה שמשהו עומד להתרחש. "הוא דיבר איתנו כשהיינו באוטו", סיפרה על השיחה האחרונה, "ביקשתי ממנו 'ארנון שמור על עצמך ושמור על החברים שלך, ואני אוהבת אותך'. הוא ידע שבכל אירוע זה מה שעלול לקרות. ארנון כתב את כל מה שהוא חווה ב-48 שעות לאחר 7 באוקטובר, והוא שיתף אותנו בכך".

עוד סיפרה על חיי המשפחה של ארנון: "דבקות במטרה הייתה תכונה מאוד בולטת שלו. ידעתי מה העבודה שהוא הלך אליה דורשת והכרתי את הסיכונים - אבל הוא עשה את מה שהוא אהב. הוא אהב את העבודה ואת האנשים שלו, והוא ידע גם לעשות את ההפרדה כי הוא מאוד אהב את רעייתו מיכל והילדים. הוא ידע לעשות הפרדה בין העבודה לבית".

רותי זמורה
רותי זמורה

"הוא לימד את עצמו גיטרה לאחרונה, אבל בגיל 16 לימד את עצמו לנגן חליל. הוא גם למד פילוסופיה לתואר ראשון", סיפרה בהמשך, "היו בו גם את הצדדים האלו וגם את הצדדים האלו - גם לוחם, אבל גם אמן עם נפש רגישה שאוהב מוזיקה וצילום".

בנוגע לשינוי שם מבצע החילוץ ל-"מבצע ארנון", לזכר בנה, רותי אמרה: "אני מצד אחד גאה שנותנים לארנון את הכבוד, אבל מצד שני הייתי מעדיפה שלא יקראו למבצע על שמו ושהוא יהיה איתנו ויגדל את הילדים שלו". בנוגע לחטופים ששוחררו בזכות בנה וחבריו הוסיפה לסיום: "אני שמחה בשבילם ומקווה שבכל יום הם יהיו שמחים וינצלו את החיים עד תום".

מאות מלווים את את פקד ארנון זמורה בדרכו האחרונה
מאות מלווים את את פקד ארנון זמורה בדרכו האחרונה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר, בחלקה המשטרתית בבית העלמין בהר הרצל בירושלים, זמורה הובא למנוחות. מאות אזרחים עם דגלי ישראל התייצבו בשולי הכביש בה עברה שיירת ההלוויה בדרכה להר הרצל, במטרה לחלוק לו כבוד אחרון.