צה"ל בתגובה לפוסט שמעורר סערה: "מעורר שיח חשוב להפקת לקחים"

דובר צה"ל הגיב לפוסט שפרסם דניאל בלום, חייל משוחרר ששירת ב"עוקץ", בו הוא מתאר חוויות חברתיות קשות שעברו עליו בזמן שירותו. "צה"ל מגלה אפס סובלנות ליחס מפלה מכל סוג כלפי כל חייל"

דניאל בלום, סבל מבריונות בצבא | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

דובר צה"ל הגיב היום (ראשון) לפוסט שפרסם בפייסבוק דניאל בלום, חייל משוחרר, שהאשים את חבריו ליחידה בעוקץ בבריונות והתנכרות חברתית. נמסר: "עם היוודע המקרה, לפני כשמונה חודשים, מפקדי היחידה קיימו שיח פיקודי עם החייל, ולאחריו נערך בירור מקיף ביחידה. המקרה טופל על ידי סגל המפקדים ביחידת עוקץ, עד לרמת מפקד היחידה". עוד נכתב בהודעה, כי "צה״ל מגלה אפס סובלנות ליחס מפלה מכל סוג כלפי כל חייל".

כמו כן, נמסר כי בעקבות המקרה,  מפקד החטיבה שוחח עם בלום באופן אישי, וכי במהלך השיחה "הביע המפקד הערכה על שירותו של דניאל וצער על תחושותיו בסיום השירות. כמו כן, הדגיש כי דלתו פתוחה בפני דניאל בכל עת והשיח עימו חשוב ללמידה והפקת לקחים בנושא".

דניאל בלום פרסם את הפוסט המדובר בעמוד הפייסבוק, ומאז הפך לוויראלי ברשתות החברתיות. בלום מתאר בו מעשי בריונות וניכור חברתי אותם חווה בשירותו הצבאי - לדוגמא, ששותפיו נעלו אותו מחוץ לחדר בלילה, וכן צילמו אותו במטרה ללעוג לו והפיצו את הסרטונים. בנוסף, בלום כתב כי מפקדו איים עליו יסולק מהיחידה במידה ולא "ימצא חברים".

הוא חתם את הפוסט: "התגייסתי עם פנטזיה, והמציאות רחוקה מזה שנות אור, ואין ברירה אלה לחיות עם החוויה כפי שהיא. אני לא מוכן יותר לשקר. לחייך ולהגיד שהכל סבבה כששואלים איך היה בצבא, אני היום כבר לא חיי בפחד, אני חיי בכעס ואני לא אשתוק".