נקלע לתאונה בעקבות מרדף משטרתי – ונדרש לשלם על הנזק לניידת

אריק דוד כמעט נהרג כשעבריין נמלט התנגש ברכבו, וכבר חמישה חודשים אינו מסוגל לעבוד. השבוע הוא קיבל מכתב מחברת ביטוח - ובו דרישה לשלם 5,000 שקל על הנזק שנגרם לרכב המשטרתי שעמד לפניו

זמן צפייה: 03:03

אריק דוד, עובד בחברת שליחויות בן 65 מראשון לציון, לא האמין שזה קורה לו. אחרי שכמעט נהרג כשעבריין נמלט התנגש ברכבו, הוא קיבל השבוע מכתב מחברת הביטוח של המשטרה שבו הוא נדרש לשלם אלפי שקלים על נזק שנגרם לניידת שעמדה לפניו.

זה קרה בינואר האחרון. באמצע נסיעה בכביש 40 אריק נתקל במחסום משטרה שהוקם כדי לעצור גבר שגנב רכב מאישה ברחובות. "אני מבין שאני במחסום משטרתי", שחזר. "חייגתי ללקוחה, ואמרתי לה שאני מגיע עוד 8 דקות. לא סיימתי את המילים, בום, מכה". החשוד בגניבת הרכב נמלט מן המשטרה בנסיעה פרועה לכיוון לוד, התנגש בעוצמה ברכב המסחרי הלבן של אריק, ריסק אותו לתוך ניידת המשטרה וגרם לפציעתו של אריק שנלכד במכונית המעוכה. "התפתח אצלי פחד שאני לא יכול להזיז את הרגל, כי המכה הייתה בגב. הכאבים היו חזקים מאוד".

התאונה שבה נפגע אריק דוד
התאונה שבה נפגע אריק דוד | צילום: חדשות 13

שני שוטרים נפצעו קל בהתנגשות, ואריק ספג את הפגיעה הקשה ביותר. "הייתי כנראה גם בטראומה נפשית גם מכל הקטע הזה", סיפר. כבר חמישה חודשים הוא יושב בבית ולא מסוגל לעבוד. שלשום הוא נדהם לקבל מכתב ובו דרישה לשלם 5,000 שקלים על הנזק שנגרם לניידת.

"הבן-אדם שבור", הצהיר פרקליטו טל גרלוי, "שינו לו את החיים ביום ועכשיו הוא צריך לא רק להילחם בשיקום שלו, הוא צריך להילחם גם במדינה". היום, לאחר פניות של התקשורת, חברת הביטוח "ענבל" החליטה לבטל את דרישת התשלום. על הנזק לניידת אריק לא יצטרך לשלם בסוף, אבל העלבון והפגיעה הפיזית מהתאונה – ימשיכו ללוות אותו עוד הרבה זמן.

אריק דוד
אריק דוד | צילום: חדשות 13