טרגדיה בערד: פעוט בן שנה וחצי מת כתוצאה מחנק

צוות מד"א שהגיע לזירה ביצע בפעוט פעולות החייאה, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו. מבדיקה ראשונית של המשטרה עולה כי הוא נכנס לתוך ארגז מצעים, הסתבך עם השמיכות - ונחנק למוות

הבית ברחוב עירית בערד בו נמצא פעוט כבן שנה וחצי ללא רוח חיים
הבית ברחוב עירית בערד בו נמצא פעוט כבן שנה וחצי ללא רוח חיים | צילום: זק"א

פעוט בן שנה וחצי נחנק למוות היום (שלישי) בערד. צוות מגן דוד אדום שהוזעק לזירה מצא את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה, ולאחר ביצוע פעולות החייאה ממושכות נאלץ לקבוע את מותו. מבדיקה ראשונית של המשטרה הפעוט נכנס לתוך ארגז מצעים, הסתבך עם השמיכות - ונחנק למוות. לדברי המשפחה, הוא נחנק כשהסתבך עם שמיכה במיטה.

פראמדיק מד"א בוריס מנטו סיפר כי "כשהגענו לבית ראינו את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות וכאשר זיהינו שהפעוט ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו מתן תרופות, הנשמות ועיסויים, אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

פעוט בן שלוש מת לאחר שנחנק מענב בכפר בגליל המערבי

טרגדיה בדרום: בת 5 נחנקה למוות מאכילת מרשמלו

בתוך שעות: בן שנה וחצי נחנק למוות, פעוט ותינוק מתו בבי"ח

אמבולנס (ארכיון)
אמבולנס (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

לפני כשבועיים, פעוט בן שלוש מת לאחר שנחנק מענב בכפר כיסרא שבגליל המערבי. תחילה, הובא למרפאה מקומית בכפר כשהוא במצב קריטי, שם נשלף מגרונו הפרי. לאחר שהונשם וקיבל תרופות - צוות מגן דוד אדום פינה אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם הוא הוכנס לחדר הלם, שם נמשך תהליך ההחייאה במשך דקות ארוכות - אך בסופו נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

ערן לפל, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר: "כשהגעתי למרפאה הצטרפתי לרופא שביצע במקום פעולות החייאה ותוך שימוש בציוד רפואי מיוחד הוא שלף מגרונו של הפעוט שהיה מחוסר הכרה ענב. המשכנו בטיפול הרפואי שכלל מתן תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו את הפעוט תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים כשמצבו קריטי".

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי מאז שנת 2008 מתו 112 ילדים כתוצאה מחנק. זהו המקרה השמיני של מוות מחנק מתחילת 2019, כשבשנת 2018 נחנקו למוות שישה ילדים. מיכל בר-דורון, סמנכ"לית הארגון, אמרה: "חנק היא הסיבה השלישית בשכיחותה למוות מתאונת ילדים. ילדים הם סקרנים וחווים את העולם באופן שונה ממבוגרים. הם לא מודעים לסכנות ואין להם את היכולת להבחין בין מותר לאסור".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190723-1618' autoplay='0' credit='' desc='מיכל בר-דורון, סמנכ"לית "בטרם"' kid='1_ecb7sv4u' duration='50'']

"קנה נשימה צר ביחס למבוגרים ושטח הפנים הקטן שלהם מעמיד את הילדים בסכנה מוגברת להפסקת נשימה. תפקידנו כמבוגרים לייצר עבורם סביבה בטוחה ולהיות בהשגחה מתמדת בהתאם לגיל הילד ולמסוגלותו. אנחנו בשיאה של חופשת הקיץ המאופיינת ביציאה מהמסגרת ובשינוי שגרה - מציאות אשר מגבירה את הסיכון לתאונות ואנו קוראים להורים - אל תגידו 'לי זה לא יקרה', פעלו כדי למנוע וכדי שנסיים את הקיץ הזה בלי אסונות נוספים".