"חיי ערבים חשובים": מחאת רשת בעקבות הנרצח ה-88 מתחילת השנה

צעיר בן 25 נורה למוות במהלך חתונה בטייבה ועוד ארבעה נפצעו, בהם אחד באורח קשה. מוקדם יותר נרצח בן 24 בזרזיר, וברשתות החברתיות מנסים להעלות את הנושא לראש סדר היום

זמן צפייה: 03:21

מניין הנרצחים כתוצאה מהאלימות והפשיעה בחברה הערבית עלה אמש (שני) ל-88, בעקבות אירוע הירי החמור בחתונה בטייבה, שם נורה למוות עלאא סרסור, תושב העיר בן 25. ארבעה אנשים נוספים נפצעו באירוע, בהם אחד באורח קשה. מוקדם יותר נורה למוות פאדי גריפאת, בן 24, ביישוב זרזיר. הרקע לשני האירועים פלילי.

במהלך הלילה עלו ברשת הטוויטר יותר מאלף ציוצים עם ההאשטאג "חיי ערבים חשובים" ו-"Arab Lives Matter", בהשראת "Black Lives Matter" - תנועת המחאה נגד אלימות משטרתית וגזענות ממוסדת נגד שחורים בארצות הברית, שעלתה לכותרות בשנה שעברה בעקבות רציחתו של ג'ורג' פלויד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: שני ישראלים שנדבקו בקורונה ניסו לברוח מכרתים – ונעצרו

ארה"ב הודיעה: מנובמבר תתאפשר כניסה למחוסנים מהאיחוד האירופי

פייזר הודיעה על הצלחה: "החיסון לילדים בני 11-5 יעיל ובטוח"

על פי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם, מתחילת השנה נרצחו 88 ערבים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, מהם 73 אזרחים ו-15 שאינם אזרחים. מבין כלל הנרצחים, 12 הן נשים. כמו כן, ב-71 מהמקרים, הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה, כאשר 47 מהנרצחים היו עד גיל 30.

אזרחים ערבים ישראלים רבים צייצו במהלך הלילה במחאה על ההסלמה בגל האלימות והפשיעה, ואליהם הצטרפו גם יהודים רבים. ח"כ מוסי רז (מרצ) צייץ אף הוא הבוקר והוסיף את ההאשטאג כשכתב: "כמו שתפסו שישה אסירים נמלטים יש לתפוס את רוצחי 88 האזרחים".

ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל מסר בתגובה לאירועי הירי אמש: "הירי המזעזע בטייבה מצטרף לרצח הנורא בזרזיר. לצערנו זאת תזכורת לעובדה שהחברה הערבית עדיין נמצאת תחת מתקפה אלימה וברברית של ארגוני פשיעה. אנחנו קוראים לציבור הישראלי כולו להתעורר, זה לא מאבק ערבי, זה מאבק של אזרחי המדינה כולה למען החזרת השפיות לרחובות".