חיפשו זהב טורקי באתר עתיקות - ונתפסו "על חם" בתוך בור

שישה חשודים הגיעו אל אתר העתיקות באר כלך שבדרום בעקבות אגדות על זהב עות'מאני שקבור במקום. ברשות העתיקות אמרו כי חלה עלייה במקרים דומים באזור: "לעיתים מגיעים שיח'ים שמפעילים לחשים"

 1
החשודים שנתפסו בבור העתיקות | צילום: היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

שישה תושבי תל שבע נתפסו בסוף השבוע בבור באתר עתיקות בבאר כלך שבדרום. השישה חשודים שחיפשו זהב טורקי, שלפי שמועות שרצות לאחרונה, נמצא במקום. השישה נתפסו על ידי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות לאחר שחפרו ופגעו בעתיקות הנמצאות במקום.

היחידה קיבלה מידע מודיעיני כי החשודים נצפו במקום - שישה בתוך הבור ושניים נוספים מתצפתים. אנשי היחידה התגנבו אל הבאר, הפתיעו את החוליה ותפסו אותה "על חם" מתחת לאדמה. חלק מהחשודים נלכדו כאשר יצאו ממחילה עמוקה שהיתה בקרקעית הבור. מדובר בחולייה השלישית שנתפסת במקום השנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אקוודור: סירת מפרש מיושנת תפסה "צוללת סמים" שיצאה מקולומביה

דו"ח המבקר על משבר האקלים: "מציאות שמעמידה את ישראל בסיכון"

קידם אינטרסים של יזם נדל"ן: כתב אישום נגד ראש עיריית חדרה

5
אחד החשודים בבור העתיקות | צילום: היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

ביחידה  למניעת שוד ברשות העתיקות סיפרו כי "אגדה על הימצאות זהב טורקי מסעירה את דמיונם של תושבי האזור, שמגיעים לחפור באתרי עתיקות. לעיתים מתלווים אליהם שיח'ים, שמפעילים לחשים לגירוש השדים, שלכאורה שומרים על הזהב".

החשודים אמרו בחקירתם כי הגיעו למקום לטייל. בנוסף, נתפסו רכב והציוד שהיה ברשותם. לפי רשות העתיקות, באתר באתר קיימים שרידי באר ובורות מים עתיקים, מערות קולומבריום, קברים קדומים ומחצבה לאבני בנייה.

4
הציוד שהיה ברשות החשודים | צילום: היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, אמיר גנור מסר כי "לצערנו, חלק מתושבי הדרום נוטים להאמין ל'אגדות' על מטמוני זהב מהתקופה העות'מאנית שקיימים באזור הדרום. אנחנו ברשות העתיקות מזהים מגמה גוברת, בה חוליות של שודדי עתיקות יוצאות לשטח לאתרי העתיקות כשהן מצוידות בכלי חפירה, סורקות אחרי סימנים עלומים בשטח, וחופרות בורות עמוקים באתרי העתיקות תוך פגיעה במורשת של כולנו".