טרגדיה בהרצליה: נער בן 16 מת לאחר שנפצע באימון קרב מגע

בבית החולים רמב"ם בחיפה נקבע מותו של עמית חיים רצאבי, הנער נפגע בראשו באימון קרב מגע בשבוע שעבר. לאחר קביעת מוות מוחי, החליטה משפחתו לתרום את איבריו: "רוצים להמשיך את הדרך שלו"

זמן צפייה: 01:29

בבית החולים רמב"ם בחיפה נקבע הבוקר (שישי) מותו של עמית חיים רצאבי, נער בן 16 מהרצליה שנפגע בראשו באימון קרב מגע בשבוע שעבר. לאחר קביעת מוות מוחי, החליטה משפחתו לתרום את איבריו.

ד"ר דני איתן, מנהל טיפול נמרץ בבית החולים "רות" לילדים ברמב"ם, סיפר: "עמית ז"ל פונה אלינו מהלל יפה במצב אנוש. נלחמנו על חייו מספר ימים ותמכנו במשפחה שלא משה ממיטתו. לצערנו, למרות טיפול תומך מקסימלי, עמית, שהוא לוחם בנשמתו, נפטר. אנו שולחים תנחומינו למשפחה שבאצילות הסכימה לתרומת איברים שיצילו חיי אנשים רבים כל כך".

עמית התגורר בהרצליה ולמד בכיתה י' בביה"ס מבואות ים במכמורת. ממשפחתו נמסר: "הוא היה ילד שקט, עוזר לזולת, צנוע, מצחיק, אהוב על כולם. המבט שלו כבש את כל הסובבים. תכונותיו בלטו במיוחד במסגרת אימוני האגרוף. נהג תמיד להתקרב לילדים השקטים המופנמים, שלא מעיזים. משך אותם אליו, עודד אותם לימד אותם והמריץ אותם בדרכו המיוחדת".

"אנחנו כמשפחה רוצים להמשיך את הדרך שלו, לעזור לשקטים לחלשים לאלו שזקוקים לעידוד ותמיכה", הוסיפו, "אנחנו רוצים להראות לעולם איזה ילד היה לנו, מה היה לנו בידיים. בשבוע שבו נלחם על חייו בבית החולים, הוא החזיר לאנשים את האמונה שלהם, חיבר אותם. עמית עשה ויעשה את השליחות שלו בעולם הזה".

בית חולים רמבם
בית החולים רמב"ם

ליבו של עמית הושתל באישה בת 54 בבית החולים בלינסון, ראותיו הושתלו בגבר בן 49 בבלינסון, הכבד הושתך באישה בת 58 בבית החולים הדסה עין כרם, כליה הושתלה בנערה בת 17 בבבית החולים שניידר, וכליה נוספת בבת 57 בבלינסון. בנוסף, בבית החולים הונצל גם עור לטיפול בכוויות וקרניות להחזרת מאור עיניים.