החלום נמשך: נבחרת ישראל העפילה לרבע גמר המונדיאליטו

נבחרת הכדורגל עד גיל 20 השיגה 0:1 דרמטי על אוזבקיסטן בתוספת הזמן לאחר שענאן חלאילי דחק לרשת מקרוב - והעפילה אל שלב 8 האחרונות באליפות העולם בארגנטינה. היריבה בשלב הבא: המנצחת במשחק בין נבחרת ברזיל לתוניסיה

זמן צפייה: 00:38

היינו כחולמים: נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 קבעה עוד היסטוריה הלילה (רביעי) לאחר שניצחה את מקבילתה מאוזבקיסטן 0:1 בשמינית גמר גביע העולם - והעפילה אל שלב רבע הגמר של הטורניר בארגנטינה. ענאן חלאילי כבש את שער הניצחון הדרמטי בדקה ה-97, והציב את ישראל במעמד 8 הנבחרות הטובות בעולם.

על הדשא ההתמודדות הייתה שקולה ברוב הזמן, עם ניסיון ליצירת מצבים בשני הצדדים, כששחקני ההתקפה של שתי הנבחרות לא מצליחים להבקיע שער יתרון מוקדם. לאחר 6 דקות של תוספת זמן, כשהיה נראה שהמשחק ימשיך להארכה בת 30 דקות נוספות, ישראל קיבלה כדור חופשי, מדמון הגביה את הכדור לרחבה, ואליו הגיע חלאילי הצעיר של מכבי חיפה שנבלם בהזדמנות הראשונה, אך דחק את הריבאונד פנימה והביא ניצחון דרמטי על אלופת אסיה.

ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון מול אוזבקיסטן
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון מול אוזבקיסטן | צילום: רויטרס

לאחר ארבעה משחקים בטורניר, נבחרת ישראל רושמת ניצחון שני לאחר שגברה 2:1 על יפן בסיום שלב הבתים. כעת, השחקנים בכחול-לבן ימתינו למשחק הערב בין נבחרת ברזיל החזקה לבין נבחרת תוניסיה, בכדי לדעת מי תהיה היריבה שלהם על הכרטיס לחצי הגמר המונדיאליטו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את הנבחרת בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "גאים מאוד בנבחרת הנוער שלנו בכדורגל, שממשיכה לעשות היסטוריה והעפילה הלילה לרבע הגמר של המונדיאליטו! חבר׳ה צעירים ומוכשרים, יהודים וערבים יחד, בניצוחו של המאמן אופיר חיים, שהביאו למדינת ישראל עוד הישג אדיר והוכיחו שאין דבר העומד בפני הרצון. בהצלחה בהמשך".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "החלום והגאווה הישראלית שלנו נמשכים! נבחרת הנוער בכדורגל העפילה לרבע כמר המונדיאליטו, איזה אושר ושמחה. יישר כוח לכולם, בע"ה תמשיכו להצליח".

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב: "נבחרת של אלופים עם עוד ניצחון אדיר בדרך לרבע גמר אליפות העולם עד גיל 20. אל אל ישראל".