איש התקשורת ובכיר הוועד האולימפי הבינ"ל אלכס גלעדי הלך לעולמו

מייסד שידורי קשת, שהחל את דרכו כעיתונאי ספורט והפך למנהל מחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית בשנות השבעים, נפטר בגיל 79. בתחילת שנות ה-80 הצטרף למחלקת הספורט של רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC, והיה לאחד הבכירים בוועד האולימפי הבינלאומי

איש התקשורת אלכס גלעדי
איש התקשורת אלכס גלעדי | צילום: Getty Images

איש התקשורת אלכס גלעדי הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 79. גלעדי החל את דרכו העיתונאית במדור הספורט של ידיעות אחרונות, ועם השנים הפך לאחד מבכירי אנשי התקשורת בישראל.

בשנת 1968 הצטרף גלעדי למחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית שהוקמה באותה עת, ובשנות ה-70 מונה למנהל המחלקה. בין היתר היה אחראי להפקות שידורי טלוויזיה בולטים בערוץ הראשון, בהם הגמר שבו זכתה לראשונה מכבי תל אביב בכדורסל באליפות אירופה, ואירוויזיון 1979 שהתקיים בישראל.

בתחילת שנות ה-80 הצטרף גלעדי למחלקת הספורט של רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC והתקדם בחברה לתפקידים בכירים. במקביל לעבודתו שם הוא היה ממקימי הזכיינית קשת ושימש כנשיא החברה. גלעדי הפך גם לחבר בוועד האולימפי הבינלאומי והיה לאחד מהבכירים בה.

בשנת 2017 עלו נגד גלעדי טענות להטרדות מיניות ותקיפות מיניות מצידו, שאירעו בשנות ה-90. בעקבות הטענות הודיע גלעדי כי יזוז הצידה מתפקידו בקשת עד שתוכח חפותו.