העונש על הפריצה למגרש: בית"ר י-ם לא תשחק באירופה בעונה הבאה

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל השית עונש כבד על בית"ר ירושלים, לאחר שאוהדיה פרצו לכר הדשא בגמר גביע המדינה - והקבוצה לא תשחק במפעלים האירופיים בעונה הבאה. כמו כן, הוטל עליה קנס בסך 70 אלף שקלים. בית"ר ירושלים: "נערער על ההחלטה"

אוהדי בית"ר פורצים לכר הדשא
אוהדי בית"ר פורצים לכר הדשא | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

כשבועיים אחרי גמר גביע המדינה בכדורגל שבסופו פרצו אוהדי בית"ר ירושלים לכר הדשא, לאחר שהקבוצה גברה 0:3 על מכבי נתניה וזכתה בגביע המדינה לראשונה לאחר 14 שנים - הודיע היום (שני) בית הדין של ההתאחדות לכדורגל כי הקבוצה לא תשחק במפעלים האירופיים בעונה הבאה. כמו כן, הוטל על הקבוצה קנס בסך 70 אלף שקלים ועונש על תנאי של שלילת תואר במקרה של פריצה נוספת למגרש במשחק גמר בשנתיים הקרובות.

כזכור, כ-45 דקות לאחר שריקת הסיום, אוהדי בית"ר ירושלים ירדו אל  לדשא והתפרעו שם בחגיגות הניצחון. הם לקחו חלק מהמדליות שהיו על שולחן ההנפה, לא הסכימו להתפנות ואף הביאו לפינויו של נשיא המדינה מהמקום. לאחר האירוע נשמעו קריאות לבטל את זכייתה של הקבוצה ולהטיל עונשים כבדים עליה.

יממה לאחר מכן התקיים בבית הנשיא אירוע ההנפה בסימן "נלחמים ומגנים את האלימות בספורט". לאחר מכן עברו השחקנים לחגוג עם האוהדים במיקום המסורתי בגן סאקר. נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "המעמד הזה היה צריך להיות הרבה יותר משמח, המחוזות האלימים שחווינו אמש החל מהאבוקות ובסוף המשחק בהענקת המדליות. באופן חמור לא יכולנו להשלים את הטקס. מה שקרה אתמול לא היה פגיעה בי, אלא בכבוד המדינה והחברה הישראלית. מדובר במצב חירום שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. זה נס שעוד לא שילמנו בחיי אדם".

הנשיא הוסיף: "האחריות מוטלת גם על ההנהגה, על משרד התרבות והספורט וגם על ההתאחדות לכדורגל. לכן היה חשוב לי לשמוע את כל הנציגים היום. אני קורא לכם לכנס דיונים דחופים בהובלת שר הספורט וההתאחדות לכדורגל והשתתפות כלל הגורמים ולהתחיל את מלאכת החורמה נגד האלימות בספורט הישראלי".

פריצת אוהדי בית''ר ירושלים לכר הדשא בגמר הגביע
פריצת אוהדי בית''ר ירושלים לכר הדשא בגמר הגביע | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

מטעם בית"ר ירושלים נמסר: " מדובר בהחלטה בלתי סבירה שפוגעת אנושות במועדון ובמאות אלפי אוהדיו. מצפים ומשוכנעים שההחלטה הלא הגיונית הזאת תתהפך. ויפה שעה אחת קודם. קיבלנו בתדהמה את העונש שהושת על מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים על ידי דייני ההתאחדות לכדורגל. מדובר בהחלטה שפוגעת בצורה אנושה במועדון, במאות אלפי אוהדי הקבוצה, בספורט בישראל ובעיר ירושלים שמצפה ונערכת לאירוח משחק כדורגל במסגרת אירופית.

"בית"ר ירושלים זכתה בגביע בצדק רב ובאופן הוגן וספורטיבי ואנו מצפים כי הדיינים ישכילו להפוך את ההחלטה וכי ההיגיון הישר ינצח, וכמה שיותר מהר, על מנת שנוכל להתכונן במהרה אל המטרה שעומדת מול עינינו והיא השתתפות במוקדמות הקונפרנס ליג. עם זאת, בעלי המועדון, ברק אברמוב, קורא לקהל אוהדינו לא לתת יד לאלימות מסוג כלשהו ומבקש בבקשה אישית שלא להפגין מול ביתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל ודייני בית הדין. בעלי המועדון מקווה ומצפה כי השכל הישר והספורטיביות יגברו על הבירוקרטיה ויתנו למועדון הכדורגל בית"ר ירושלים לייצג את העיר ירושלים. ואת מדינת ישראל במסגרת האירופית. המועדון יערער בכל דרך ובכל ערכאה על ההחלטה".