תיעוד: פעילי "רבנים לזכויות אדם" הותקפו ע"י מתנחלים

רעולי פנים תקפו את הפעילים באלות בכפר בורין הסמוך לשכם, בעת שהגיעו לשטח לסייע לחקלאים הפלסטינים ולהביא ציוד חקלאי לעיבוד האדמות. ח"כ מוסי רז: "אלימות מתנחלים משתוללת ללא רסן, ושרי ההממשלה לא עושים די כדי לעצור אותה"

זמן צפייה: 00:52

פעילי הארגון "רבנים לזכויות אדם" ופעילי "קואליציית המסיק" הותקפו הבוקר (שישי) על ידי מתנחלים בכפר בורין הסמוך למאחז גבעת רונן שליד שכם, בעת שהגיעו לשטח לסייע לחקלאים הפלסטינים ולהביא ציוד חקלאי לעיבוד האדמות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201211152' autoplay='0' credit='רבנים לזכויות אדם' desc='מתנחלים תוקפים את הפעילים באלות' poster='' kid='1_ysre8rf1' duration='37']

בתיעוד ניתן לראות רעולי פנים יורדים לכיוון השטח החקלאי מהגבעה הסמוכה, כשהם מצוידם באלות ובכלים שונים, ובהמשך כשהם מכים בפעילים ובחקלאים. ארבעה מהפעילים נפצעו באורח קל, ורכב אחד נשרף לאחר שהמתנחלים שפכו לתוכו חומר דליק והציתו אותו. ח"כ מוסי רז (מרצ) מסר בתגובה: "אלימות מתנחלים משתוללת ללא רסן, ושרי ההממשלה לא עושים די כדי לעצור אותה. לא ייתכן שהאירוע הקשה הזה יעבור בשתיקה".

המכונית שעלתה באש בכפר בורין
המכונית שעלתה באש בכפר בורין | צילום: יש דין

מהמשטרה נמסר: "במשטרה נפתחה חקירה בעקבות דיווח שהתקבל הבוקר על אירוע אלימות והצתת רכב סמוך לגבעת רונן שבשומרון. משטרת ישראל תפעל בנחישות וביד קשה לאתר את פורעי החוק ותביא לתפיסתם והבאתם לדין".

סגן שר הביטחון אלון שוסטר התייחס לאירוע בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "צה"ל, שב"כ, משטרת ישראל והפרקליטות ימשיכו במאמץ לבלום את הישראלים האלימים, שמחבלים בבטחון המדינה, פוגעים בצלמה המוסרית של ישראל ומלביני פניה של ההתיישבות הישראלית באיו"ש".

אחד הפעילים שהותקף על ידי המתנחלים
אחד הפעילים שהותקף על ידי המתנחלים | צילום: יש דין

יו"ר ועדת החוקה בכנסת, גלעד קריב (העבודה), כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לאירוע: "תקיפת פעילי ארגון רבנים למען זכויות אדם וחקלאים פלסטינים באלות עד זוב דם על ידי פורעי הגבעות היא חרפה. האם הצבא והמשטרה יתעוררו רק אחרי לוויה של אחד הפעילים?".

"אני פונה לשר הביטחון ולשר לביטחון הפנים לגבש אסטרטגיה ברורה להגנה על פלסטינים ופעילי זכויות אדם ולבלימת האלימות המופגנת נגדם", הוסיף קריב, "גם אם מדובר במיעוט מקרב המתנחלים, יש באלימות זו איום ממשי על חיי אדם. זה לא הוצאת קיטור של נוער במצוקה - זה טרור לכל דבר. בכוונתי להזמין בראשית השבוע את פעילי רבנים לזכויות אדם לכנסת על מנת לתאר את המתרחש בשטח".

אחד הפעילים שהותקף על ידי המתנחלים
אחד הפעילים שהותקף על ידי המתנחלים | צילום: יש דין

מנכ״ל רבנים לזכויות אדם, אבי דבוש, מסר: "אלימות המתנחלים הפכה לאות קין של ממש על מצחה של החברה הישראלית, והיא מופנית לכל מי שמסרב לקבל את תפיסת העליונות היהודית שמבקשים הפורעים המשיחיים להנחיל. פעילי רבנים לזכויות אדם וקואליציית המסיק מגיעים מזה כעשרים שנים לשטחים במטרה להגיש לחקלאים הפלסטינים סיוע ולבטא קול של יהדות שוחרת שלום, סולידריות וזכויות אדם".

"הנפת היד של הפורעים כלפי הפעילים והחקלאים היא יותר מהכל ביטוי לפחד שלהם מההבנה שיש יהדות אחרת ושיש קול אחר", הוסיף דבוש, "מצער לראות איך פעם אחר פעם הרשויות השונות ובפרט קובעי המדיניות ובראשם רה"מ ושר הביטחון, מגלים אזלת יד אומללה אל מול פורעים מסוכנים שבשם השם עושים עוולות חמורות כל כך. אני קורא לשרי הממשלה כולם להפסיק את הדיבורים ולפעול עכשיו למיצוי הדין עם הפורעים ולעשות הכל על מנת לשים סוף להתארגנויות הטרור הללו".

המכונית שעלתה באש בכפר בורין
המכונית שעלתה באש בכפר בורין | צילום: יש דין

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה: "מזועזעים מהתמונות מהאירוע החריג בסמוך לכפר בורין, התנהגות חמורה כזו נוגדת את ערכי עם ישראל ופוגעת בהתיישבות. זו לא דרכינו. אנו קוראים לכוחות הביטחון לחקור את האירוע, ולמצות את הדין עם המתפרעים".