מתכוננים לסופה: בעכו ובנהריה ילמדו מחר מרחוק

לקראת מזג האוויר הסוער והצפי לרוחות עזות ביותר, הוחלט בערים הצפוניות כי תלמידי בתי הספר וגני הילדים לא יגיעו ללימודים, אשר יתקיימו בזום. "לסערה יש השפעות משמעותיות על כל מה שיקרה בימים הקרובים"

Lightning Strikes Over The Mediterranean Sea During A Rain Storm Near The City Of Ashkelon
גשם באשקלון | צילום: רויטרס

מתכוננים למזג האוויר הסוער: בעכו ובנהריה התלמידים לא יגיעו מחר (שני) לבתי הספר, ויקיימו למידה מרחוק. בשל סופת "כרמל" והצפי לרוחות עזות ביותר, החליט היום ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, יחד עם מנהלת המחוז במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, כי מחר כל ילדי בתי הספר וגני הילדים ילמדו מרחוק, וכך החליט גם ראש העיר נהריה רונן מרלי.

ראש העיר עכו שמעון לנקרי אמר: "לסערה יש השפעות משמעותיות על כל מה שיקרה בעיר בימים הקרובים. אני מבקש להיות קשוב לכל ההוראות ולא לצאת כשלא צריך". רונן מרלי, ראש העיר נהריה, אמר: "צוותי העירייה ביצעו בחודשים האחרונים פעולות מניעה רבות במסגרת התוכנית השנתית למוכנות העיר לחורף, כולל טיפול מקיף במערכות ניקוז תת קרקעיות וממשיכים לעשות כל שניתן בתחום אחריותנו בכדי להבטיח את שלום הציבור".

בנהריה החליטו כי לא תתקיים פעילות פרונטלית בכלל מסגרות החינוך והרווחה העירוניות, לרבות מסגרות חינוך מיוחד, חינוך בלתי פורמלי, צהרונים, פעילויות וחוגים עירוניים, ומרכזי יום מכל סוג. גם בעיריית חיפה העלו את רמת הכוננות לקראת הסופה, והמוקד העירוני יפעל במתכונת מתוגברת לקליטת פניות התושבים והעברתם לטיפול צוותי החירום.

בתוך כך, תחנות מחוז חוף של הרשות לכבאות והצלה קיימו הערכות מיוחדת לקראת הסופה, הצפויה להגיע מחר החל משעות הבוקר ותלווה בברקים, רעמים, ברד וכמויות משקעים גדולות, לצד רוחות עזות בעוצמה של עד 70 קמ"ש.

הצפי הוא להצפות משמעותיות במקומות המועדים בערי החוף, והבוקר ערך מפקד המחוז, טפסר חזי לוי, מסדרי מוכנות מבצעית לתחנות. לוי מסר: "נוכח מזג האוויר הסוער הציבור מתבקש להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות, וכן לא לשהות בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים, ולהישמע להוראות גופי החירום".