הערים הכי המסוכנות בכבישים: אשקלון ובת ים - ואיפה העיר שלכם?

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה את מדד הסיכון ל-2018, שמשקף באיזו עיר הכי מסוכן לנהוג וללכת ברגל, ובאיזו בטוח יותר. אז מי העיר הבטוחה ביותר - והיכן נמצאות תל אביב וירושלים?

זמן צפייה: 01:34

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה את מדדי הסיכון בבטיחות בדרכים בערים גדולות ובינוניות לשנת 2018. המדד משקף את הסיכון לאדם להיות מעורב לתאונה לפי ערים - ככל שהמדד גבוה יותר, כך הסיכון עולה.

בקרב הערים הגדולות, במקום הראשון נמצא גם השנה אשקלון - עם 11 תאונות על כל אלף בני אדם. במקום השני בת ים עם קצת יותר מתשע תאונות לאלף נפש. במקום השלישי אשדוד עם 7.7 תאונות לכל אלף תושבים, את המקום הרביעי חולקות באר שבע וחולון, וחיפה נמצאת במקום החמישי, שבה היו 6.7 תאונות לכל אלף תושבים. מבין הערים הגדולות, תל אביב נמצאת במקום השמיני בדירוג הערים המסוכנת לנהגים והולכי רגל, וירושלים במקום ה-12 עם 4.6 תאונות על כל אלף תושבים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"לא עומד בעלות": 40% מרוכבי האופנועים מוותרים על ביטוח חובה

חייל הכניס תבשיל עם עוף למקרר חלבי – ורותק לעשרה ימים

לרגל הוועידה: בחריין תאפשר לעיתונאים ישראלים להיכנס לשטחה

ברשימת הערים הבינוניות בגודלן נצרת עילית בראש עם 11 תאונות לאלף נפש בשנת 2018, אחריה טייבה עם תשע תאונות לכל אלף תושבים ונצרת נמצאת במקום השלישי.

המדד השנתי הזה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמור לתמרץ את הערים להשתפר, להשקיע בתשתיות ובחינוך לבטיחות בדרכים - ואכן, רוב הערים במצב טוב יותר ביחס לשנים הקודמות. ראש העין, ביתר עלית, כפר סבא, הוד השרון והרצליה רשמו בשלוש השנים האחרונות את השיפור הגדול ביותר. גם בית שמש, נתניה, טייבה ותל אביב במגמה חיובית, היחידות שדווקא הידרדרו בהשוואה לשנת 2016 הן רהט, ומודיעין מכבים רעות.