טרגדיה במזרח י-ם: פעוט נהרג מפגיעת רכב – ככל הנראה ע"י אביו

צוות מד"א פינה את בן השנתיים במצב אנוש, כשהוא ללא דופק ונשימה, לבית החולים שערי צדק שבעיר, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. מחקירה ראשונית עולה כי אביו נהג ברכב הפוגע

 אמבולנס (ארכיון)
אמבולנס (ארכיון) | צילום: istock

פעוט כבן שנתיים נהרג היום (ראשון) מפגיעת רכב סמוך לביתו שבמזרח ירושלים. צוות מד"א פינה אותו במצב אנוש לבית החולים שערי צדק שבעיר כשהוא סובל מחבלת ראש והוא ללא דופק ונשימה, וכעבור זמן קצר נאלץ הצוות הרפואי במקום לקבוע את מותו. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי אביו של הפעוט הוא שנהג ברכב הפוגע.

אוריאל לביא, חובש בכיר במד"א, סיפר על האירוע: "כשהגענו למקום ראינו פעוט כבן שנתיים כשהוא מחוסר הכרה, לדברי בני המשפחה, לאחר שנפגע מרכב. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרשת שיכון ובינוי: המשטרה המליצה להעמיד לדין את שרי אריסון

עקב תחקיר ברקוד: קנס של מיליונים לחברת מימוש זכויות רפואיות

בליכוד הודיעו: נגיש מחר הצעה לפיזור הכנסת

אמבולנס. ארכיון
אמבולנס. ארכיון | צילום: חדשות 13

בתוך כך, תינוקת כבת שנה נפצעה היום קשה לאחר שמראה נפלה עליה בזמן שהייתה בביתה שבאופקים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הגיעו למקום, העניקו לה טיפול ראשוני ופינו אותה לבית החולים סורוקה. היא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, מורדמת ומונשמת.

פרמדיק מד"א, שי סורל, סיפר כי "כשהגענו לבית ראינו את הפעוטה מחוסרת הכרה במצב קריטי לאחר שנפגעה מחפץ כבד שנפל ופגע בראשה. תוך כדי ביצוע פעולות מצילות חיים הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ שם הרדמנו והנשמנו אותה וכאשר מצבה התייצב במעט פינינו אותה תוך המשך טיפול רפואי לבית החולים".

על פי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, עד כה בשנת 2019 מתו 18 ילדים מהיפגעות בבית ובחצר הבית. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם": "הבית הוא המקום בו מתרחשות מרבית תאונות הילדים. מסיבה זו חשוב מאוד להתאים את הבית לילדים. קיבוע רהיטים ומראות לקיר הוא הכרחי למניעת נפילתם ולהגנה על הילדים".

אתמול, כזכור, נהרג אלעד פריזאט בן השלוש וחצי כתוצאה מהשריפה הקטלנית שפרצה בקומה החמישית של בניין מגורים בן 8 קומות ברחוב דוד אלעזר שבצפת. אחיו, בן ארבע וחצי, נפגע באורח בינוני-קשה ואושפז בבית החולים זיו שבעיר. 13 אנשים נוספים נפגעו באורח קל, ויותר מ-20 איש פונו מהבניין לבתי מלון באזור צפת והגליל העליון. בשירותי הכבאות מעריכים כרגע כי השריפה נגרמה מקצר חשמלי, ולמקום הוזמן מהנדס חשמל על מנת לבדוק זאת. במקביל, נבדקה אפשרות פחות סבירה כי השריפה פרצה לאחר שילדים או בני נוער שיחקו באש בפתח הבניין.

מאוחר יותר אתמול, ילד כבן שנה נפצע קשה לאחר שנפל מגובה של שלוש קומות בחדר מדרגות בבניין מגורים בעיר אשדוד. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסותא אשדוד עם פגיעה רב מערכתית.