אחיו של אור אחרי פרסום הסרטון: "רואים את האימה בעיניים שלו"

אחרי פרסום סרטון החטיפה האכזרי של הרש גולדברג-פולין, אור לוי ואליה כהן מזירת ה"נובה", אחיו של אור, מיכאל לוי, התייחס לתיעוד הקשה: "הוא מכוסה בדם של אשתו עינב שנרצחה מול העיניים שלו". הוא אמר בכאב: "מרגיש שהדיון עבר ל'מחיר'. איזה מחיר יש לחיי אדם?"

זמן צפייה: 03:36

אחרי פרסום סרטון החטיפה האכזרי של הרש גולדברג-פולין, אור לוי ואליה כהן מזירת הטבח במסיבת ה"נובה": אחיו של אור, מיכאל לוי, התייחס הערב (שני) לתיעוד הקשה, ואמר: "הדבר הראשון שבלט לי בסרטון זו האימה שיש לו בעיניים, הפחד בפנים שלו. שמתי לב שהוא מכוסה בדם של אשתו עינב, שנרצחה ב-7 באוקטובר. הוא נאלץ לראות אותה נרצחת מול העיניים שלו במיגונית".

"מבחינתי, כאח גדול, אין משהו יותר קשה לראות את אחיך הקטן במצב כזה. אני רגיל להגן עליו ולדאוג שהוא יהיה בסדר. לראות אותו בכזה חוסר אונים, ברגע הכי קשה בחיים שלו כשאני לא יכול לעשות כלום כדי לעזור לו, זה פשוט הרג אותי", אמר בכאב.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2406241835' autoplay='0' credit='דוברות מטה המשפחות' desc='סרטון החטיפה של הרש, אור ואליה' poster='' kid='1_f466gzko' duration='97']

מיכאל שחזר את אותו יום שבת נורא ב-7 באוקטובר: "הפעם האחרונה ששמענו ממנו הייתה בשעה 07:39. הסרטון הזה הוא בעצם הפעם הראשונה שבה ראינו אותו בחיים מאז אותו יום. אמרו לנו שהוא נחטף, אבל זה מאוד שונה כשאתה באמת רואה את זה, רואה אותו נחטף בחיים".

אלמוג, הבן הקטן של אור, חוגג מחר יום הולדת שלוש. "זה שובר לנו את הלב", אמר מיכאל, "הוא כל הזמן שואל עליו ועל עינב ורוצה לפגוש אותם, ואין לנו מה להגיד לו. אין איך להגיד כזה דבר לילד כל כך קטן. הוא רק רוצה שאמא ואבא יחגגו איתו את יום ההולדת, אך לצערינו זה לא יקרה. כרגע מי שמגדל אותו הם הסבים והסבתות".

עזה החטוף אור לוי ואשתו עינב שנרצחה ב-7 באוקטובר
החטוף אור לוי ואשתו עינב שנרצחה ב-7 באוקטובר

"את התיעוד של החטיפה שלו ראיתי כבר לפני כחצי שנה, ומאז אנחנו נאבקים לשחרר את הסרטון לציבור", אמר מיכאל. "עצוב לי להגיד, אבל לפעמים אני מרגיש שאנשים צריכים תזכורת, שהממשלה צריכה תזכורת לזה שהם עדיין שם, ושהם עדיין בחיים והזמן שלהם אוזל. אני מרגיש שהזעקה שלנו לא נשמעת, שהדיון עבר ל'מחיר'. איזה מחיר יש לחיי אדם? לילד בן שלוש שחוגג יום הולדת בלי ההורים שלו, שמתחנן לפגוש את אבא שוב?".

מיכאל סיים בפנייה לחברי הממשלה: "כשהם יצפו בסרטון הזה, אני רוצה שהם יסתכלו על האימה בפנים של אור, הרש ואליה, שיזכרו שהאנשים האלה הופקרו ב-7 באוקטובר, ושהחובה שלהם היא להחזיר אותם הביתה כמה שיותר מהר למשפחות שלהם. לא תהיה תקומה למדינה הזאת אם הם לא יחזרו".

המכוניות שנהרסו בטבח במסיבת הטבע ברעים
המכוניות שנהרסו בטבח במסיבת הטבע ברעים | צילום: רויטרס

ממטה המשפחות נמסר: "אור לוי הגיע לנובה ב-06:20 עם אשתו עינב ז''ל. תשע דקות לאחר מכן התחילה המתקפה ואור ועינב נכנסו גם הם ל'מיגונית המוות', שם נרצחה עינב וממנה אור נחטף לעזה. אלמוג, בנם של עינב ז"ל ואור יציין מחר את יום ההולדת ה-3 שלו, ללא אימו שנרצחה ואביו שנמצא בשבי החמאס כבר 262 ימים. אליה כהן הגיע לפסטיבל עם בת זוגו זיו עבוד, ואחיינו ובת זוגו. כשהחלה המתקפה נמלטה הרביעייה ל'מיגונית המוות' שבה נרצחו אחיינו של אליה ובת זוגו של האחיין. מאותה המיגונית נחטף אליה וזיו זוגתו ניצלה כשנקברה תחת הגופות".

החטוף אליה כהן
אליה כהן | צילום: באדיבות המשפחה

"הרש גולדברג-פולין הגיע לפסטיבל ה'נובה' עם חברו הטוב ענר שפירא ז''ל, איתו מצא מקלט במיגונית שכונתה 'מיגונית המוות' וממנה נחטף. ידו של הרש נקטעה במהלך המתקפה על המיגונית. ב-24 באפריל 2024 פירסם חמאס סרטון של הרש מהשבי, שהיה לאות החיים הראשון שקיבלה המשפחה", הוסיפו.

ממטה המשפחות נמסר עוד: "הסרטון הקשה הוא כתב אישום חמור על ההפקרה שנמשכת כבר 262 ימים. הרש, אליה ואור נחטפו בחיים וכך הם צריכים לחזור, עוד היום. כל יום שעובר מסכן את החטופים ועלול לטרפד את היכולת להשיבם הביתה. אחרי כמעט 9 חודשי לחימה ונוכח ההצלחות המבצעיות האחרונות, ברור לכולם שהשבתם של כל 120 החטופים אפשרית רק בעסקה! חייבים לאשר וליישם את העסקה שתחזיר את כל החטופים הביתה - החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה".

החטוף הירש גולדברג-פולין
הירש גולדברג-פולין

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתיעוד הקשה, ואמר כי "סרטון החטיפה המזעזע של הרש, אור ואליה קורע את לב כולנו ומדגיש שוב את אכזריות האויב אותו נשבענו לחסל. לא נעצור את המלחמה עד שנשיב את כל 120 יקירינו הביתה".