מתחננת לסיוע: הזעקה לעזרה של הדוגמנית לשעבר

במשקל 30 ק"ג, קארין באומן מתחננת: אשפזו אותי

את הפנים של קארין באומן ראו רבים ברחבי העולם בתקופה שבה הייתה דוגמנית מצליחה. אך אודישן אליו הגיעה בפריז לפני תשע שנים שינה את חייה, לרעה: הבוחנת הסתכלה עליה, ולמרות שהיא הייתה רזה מאוד, דקיקה אפילו, אמרה לה שכדי לקבל את העבודה עדיף שתרזה בארבעה קילוגרמים. כך זה התחיל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מאז היא הפסיקה לאכול. ואז החלה להתמכר להרזייה, עד שהגיעה למצב גופני כה גרוע, שחייה בסכנה. היום, כשהיא שוקלת פחות מ-30 קילוגרמים, אחרי שנים של מאבק באנורקסיה ובולימיה מהסוג הקשה ביותר, היא ואמה זועקות לעזרה.

"כשאני בטראנס אני מקיאה לפחות 7-8 פעמים ביום", היא מספרת. "כבר יותר משנתיים לא אכלתי בלי להקיא. אני כבולה כבר 9 שנים בחומות של פחד. אני רוצה שיעזרו לי". באומן מתאשפזת מרצונה כל כמה זמן, נשארת שם יום או יומיים, וחוזרת הביתה, מפסיקה את הטיפול. היא התאשפזה כבר יותר מ-30 פעמים. עכשיו היא מבקשת מהמדינה שתכפה עליה אשפוז, שתכפה עליה טיפול שיצליח.

"אני חוזרת הביתה למות"

ברוב המקרים אשפוז חולים בגירים הסובלים מהפרעות אכילה הוא אשפוז מרצון, לא בכפייה. כך נוצר מצב של דלת מסתובבת: החולות, כמו באומן, יכולות פשוט לעזוב את המחלקה ולזנוח את הטיפול.

החוק בישראל מתיר אשפוז בכפייה, כזה שיחייב את החולה להשאר במחלקה גם בניגוד לרצונה, רק במקרים נדירים, ואחד התנאים לכך הוא סכנת חיים ממשית לחולה, פיזית. בין באומן לבית החולים יש מחלוקת על הקריטריון הזה: שם טוענים כי איננה בסכנה, אך היא מתחננת: אשפזו אותי בכפייה. "אני מבקשת שלא ימהרו כל כך לתת לי ללכת", היא אומרת. "כי אני חוזרת הביתה למוות". אתמול החליטה באומן לנסות ולהתאשפז שוב, האשפוז ה-31 שאליו היא נכנסת. למרות שגם האשפוז הזה הוא לא כפוי, אולי הפעם היא תצליח להתמיד בו.

Banner_MoreVirals

ללא שליטה: מעבורת שנשאה 140 תיירים התרסקה לתוך קיר

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1231' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_88w0rbpt' duration='109']

לא ידעה שהיא בהריון - מההלם הותירה את התינוקת באסלה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1228' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_t2jgx0fp' duration='34']

כך זה מרגיש כשבאמצע הטיסה - המנוע מתחיל לעלות באש

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1227' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_vjly4bgi' duration='25']

ככה היא הייתה נראית לפני שנה - כשעוד הייתה מורידה שערות מהגוף

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1219' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_iltqck8i' duration='36']