עיר של חלומות שבורים

האם התקווה מהסכמי אוסלו נותרו על כנן בבירת ישראל, ירושלים? צפו בקטע מתוך הסרט של ג'ולי שלז וחיים יבין שישודר הערב

זמן צפייה: 03:03

עשר שנים לאחר שעזב אותה, ועשרים שנה לאחר שצילם בה סרט תיעודי במזרח העיר שבדק את דו הקיום אחרי הסכמי אוסלו – חוזר חיים יבין יחד עם הבמאית ג'ולי שלז לירושלים כדי לבדוק מה המצב במזרח העיר.

50 שנה לאחר מתחמת ששת הימים בה העיר חוברה לה יחדיו, מנסים יבין ושלז לגלות מה מחבר, אם בכלל, בין התושבים הערבים והתושבים היהודים של מזרח העיר, שכולם חיים תחת ריבונוץ ישראלית, והאם ניצני התקוה שצפו בהם לפני עשרים שנה, נותרו על כנן.

"מה שלא יהיה, לא אזוז מפה" אומרים האחים חשימה מביתם ברובע המוסלמי, המוקף בבתים יהודיים. במקביל לרצף בתי יהודיים, בלב הרובע המוסלמי, גם הוקמה ישיבת עטרת כוהנים של הציונות הדתית. הישיבה מהווה את ראש הח. בתפיסת העולם המבקשת לדחוק מכאן את התושבים הערבים וליישב במקומם יהודים.

במהלך סיור ברחובות העיר, נתקלו חיים יבין והאחים חשימה בכמה אברכים צעירים: "זה השמאלנים שבאים להרוס לנו את הישיבה ולתת אותה לערבים". אך לפני 20 שנה, דיברו בטון אחר: "דרכי הישיבה והאידיאלים שמקנים בישיבה, הם לפעול בדרכים מוסריות של לקנות על פי משפטים ואני מאמין שהחברה האלה עושים את זה בדרכים הנכונות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-029-broken-dreams-city-hazaza-02' autoplay='0' credit='' kid='1_f5n4kub4' duration='194']

מי שמחזיק בדעה שירושלים היא הדוגמא לדו-קיום הוא ראש העירייה, ניר ברקת: "אין בעולם עיר מפוצלת שמתפקדת, אין דוגמא אחת כזאת בעולם. זו עיר מדהימה, הכי פלורליסטית, וערבים ויהודים מצליחים לחיות ביחד". צפו בהצצה מתוך הסרט שישודר הערב, מיד לאחר החדשות

עיר של חלומות שבורים, הערב, (חמישי 29.12) מיד אחרי החדשות