טרגדיה בצפון: ילד בן 4 מת לאחר שנשכח ברכב בפוריידיס

עובר אורח הבחין במחמד מחמוד חליל כשהוא ברכב נטוש, חילץ אותו ודיווח למשטרה. צוות מד"א פינה את הילד במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו. נסיבות האירוע נחקרו

זמן צפייה: 00:24

טרגדיה בצפון: מחמד מחמוד חליל בן ה-4 מת היום (שני) לאחר שנשכח ברכב ביישוב פוריידיס. תחילה, הוא פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה במצב אנוש תוך פעולות החייאה, אך בהמשך נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. מחקירת האירוע עולה כי עובר אורח שהיה במקום הבחין בילד, מחמד מחמוד חליל, כשהוא ברכב נטוש, חילץ אותו מהמכונית ודיווח על כך למשטרה, שהחלה בבדיקת נסיבות האירוע.

חובש מד"א בועז פוקס סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה בסמוך לרכב. סיפרו לנו שהוא חולץ מתוך רכב לאחר ששהה בו זמן ממושך. הוא היה ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים וקירור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "ישראל צריכה תקציב"; גנץ: "על הליכוד לעמוד בהסכמים"

ריבלין: "אסור לפגוע בחופש המחאה – לא תהיה סובלנות לאלימות"

המתח בין ארה"ב לסין מחריף: האמריקנים פינו קונסוליה בסצ'ואן

הרכב שבו נשכח ילד בן 3 בפורדיס
הרכב שבו נשכח ילד בן 3 בפורדיס | צילום: מד''א

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2010 נשכחו או ננעלו ברכב 880 ילדים. 33 מהמקרים הסתיימו במות הילד. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגו, אמרה כי "אנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי שכחת הילדים ברכב. בתקופת הקורונה כשכולנו בסטרס והשגרה שלנו משתנה חדשות לבקרים, הסיכון לשכחה עולה".

"בימים חמים הטמפרטורה ברכב עשויה להגיע ל-70 מעלות בתוך דקות ספורות. מדובר בתנאים קיצוניים המשפיעים במהירות על ילדים צעירים ותינוקות. ככל שהטמפרטורה בחוץ גבוהה יותר, כך הסכנה גדלה. אנו מפצירים בהורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - אמצו הרגל מציל חיים. פתחו את הדלת האחורית בתום כל נסיעה, השאירו חפץ חיוני בספסל האחורי או התקשרו לבן או בת הזוג עם הגיעכם ליעד. בצאתכם מהרכב ודאו שהרכב נעול למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

מחמד מחמוד חליל שמת לאחר שנשכח ברכב
מחמד מחמוד חליל שמת לאחר שנשכח ברכב | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע מת מוחמד עלי עדנאן סוואעד, פעוט בן שלוש, אחרי שנשכח ברכב בכפר כמאנה במועצה האזורית משגב. צוות מגן דוד אדום פינה את הילד למרכז הרפואי לגליל במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה, ושם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה.